לוי ויאיר קויפמן שיתפו בסיפורם האישי

עיריית מגדל העמק ביקשה לעלות את המודעות לאוכלוסיות מיוחדות וקיימה מפגש עם ספורטאית פרא-אולימפית ובמאי סרטים שסיפרו על הצבת מטרות, התגברות על נכות פיזית ונפשית ועד ניצחון.

תכנית "קהילה נגישה" הפועלת במדור קהילה באגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק והמתנ"ס בהובלת אהובה גובני-חגי ויהודה ארבל ותכנית "עמיתים" מטעם החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות בהנחיית לימור שגב, העלו בימים האחרונים את המודעות לאוכלוסיות מיוחדות שוב לסדר היום העירוני כאשר הפיקו מפגש שנערך בבית "יד לבנים" במסגרתו שמעו הבאים את סיפורם האישי המרגש של ספורטאית פרא-אולימפית ובמאי סרטים ששיתפו את סיפור חייהם האישי.

השניים, אראל הלוי, נערה צעירה סיפרה על מחלה שבעקבותיה הפכה להיות משותקת בפלג גופה התחתון. שיקום ארוך וכח רצון הביאו אותה לענף הספורט התחרותי- שחייה ולהישגים גדולים במשחקי אולימפיאדת הנכים ויאיר קויפמן בימאי הסרט "אבודים לרגע" סיפר על מסעו להודו שם בעקבות שימוש בסמים נפגע נפשית. שניהם ריתקו את הקהל בסיפוריהם על ההתמודדות עם הסביבה, הבושה, הדחייה החברתית ועל לקיחת האחריות על חייהם, ההתמקדות בחוזקות של כל אחד והצבת מטרות כדרך להשתקם.

תכנית "קהילה נגישה" הנה תכנית המקדמת באמצעות קבוצת פעילים את שילוב הנכים בקהילה ואת הנגישות החברתית, הפיזית, נגישות למידע, לקבלת החלטות, לתעסוקה ולשירותי חירום. תכנית "עמיתים" מתמקדת בשילוב אנשים עם מגבלה על רקע נפשי בפעילות פנאי והתנדבות בקהילה וכן בהסברה להגברת המודעות והפחתת הסטיגמה כלפי אנשים המתמודדים עם מגבלה על רקע נפשי וחיים בקהילה.

באירוע נכחו ראש העיר אלי ברדה, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה אלי בקסיס, מנהלת המתנ"ס העירוני אורית כהן זאבי, מנהלת המרכז לפיתוח הון אנושי-צעירים ליאורה אדרי, פעילים מתנדבים ותושבים. מנהלת מדור קהילה, אהובה גובני-חגי אמרה: "אנשים רבים עם מוגבלויות שונות חיים בקרבנו. עלינו כחברה לקבל את השונים כשווים. נשמח לצרף לקבוצת הפעילים של 'קהילה נגישה' אנשים נוספים על מנת להרחיב את פעילותנו".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here