צילום קובי גדעון

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו היום, יום שלישי, י' בטבת, 14 בדצמבר, בעיר נצרת ונפגשו עם נציגי העדות שבעיר בעץ חג המולד האורתודוכסי המסורתי, הגדול ביותר במזרח התיכון, שהוקם על ידי מועצת העדה האורתודוקסית בנצרת.

צילום קובי גדעון לעמ

הנשיא ורעייתו פתחו את הסיור בביקור בבניין העירייה, בו קיבלו את פניהם ראש העיר עלי סלאם, חברי מועצת העיר ומנהלי האגפים והמחלקות בעירייה. לאחר מכן, ביקרו הנשיא ורעייתו בבית החולים האנגלי שבעיר. הנשיא התקבל על ידי מנהל בית החולים פרופ' פהד חכים ובהמשך סייר עם בכירי בית החולים במחלקת טיפול נמרץ החדשה שהוקמה לאחרונה.

ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו הגברת מיכל הרצוג בעיר נצרת
Photo by Kobi Gideon / GPO

במסגרת הביקור נשא הנשיא דברים בפני צוותי הרפואה ואמר: ״בית החולים נצרת הוא מוסד הידוע כמי שנשען על מידה רבה של אמונה, אמונה באל. שהרי המצווה הבסיסית ביותר המשותפת לכל הדתות – קדושת החיים, והחובה להציל ולסייע לכל אדם שחייו ובריאותו בסכנה. אל האמונה הזאת, אני מבקש לצרף היום נדבך נוסף, האמונה שלנו בכם – ביכולות שלכם, בחזון שלכם, במסירות ובמקצועיות המייחדות אתכם.

תודה לכם, על עשייה חשובה למען הקהילה ומימוש השליחות החשובה ביותר שאדם יכול ליטול על עצמו – הצלת חיים.״

פרופ' פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי- נצרת אמר: "אנו מודים לנשיא המדינה על ביקורו בבית החולים ובעיר נצרת, ורואים בכך חשיבות עליונה. השנה יחגוג בית החולים 160 שנים להיווסדו ומבית חולים קטן ומקומי אנו ממשיכים כל העת לגדול, להתפתח, להוביל את הרפואה בצפון ולהעניק טיפול רפואי מיטבי לכחצי מיליון אזרחים.

התרשמתי כי הנשיא רואה חשיבות רבה בנושאי הבריאות השונים ואנו מברכים אותו על ביקורו לקידום הרפואה בפריפריה הצפונית ולהעמקת ההיכרות."

לאחר מכן ביקרו הנשיא ורעייתו בכנסיית הבשורה שם הצטלם הנשיא עם נציגי העדות על רקע עץ חג המולד המסורתי ונשא דברים בעברית וערבית.

הנשיא פתח את דבריו בציון חשיבות המפגש, ערב החגים: "אני נמצא כאן כדי לחזור ולומר עד כמה אנחנו מחויבים לכלל הדתות בארץ הקודש שימשיכו לפרוח ולהתחזק, שימשיכו להכות שורשים ושיהיו בטוחות וירגישו חלק ממדינת ישראל. מוסלמים, נוצרים, יהודים, דרוזים וצ׳רקסים. כל העדות והדתות כולן הן חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ולכולן מדינת ישראל מחויבת להבטיח את חופש האמונה והפולחן. בעוד אנו בפתחו של חג המולד ובפתחה של שנה חדשה אנחנו מביאים בשורה מכנסיית הבשורה, מארץ הקודש, לעולם כולו! בשורה של שלום, בשורה של אחווה, בשורה של חיים משותפים, בשורה של מלחמה בשנאה ובגזענות. אני מודה לכולכם ומאחל חג שמח!"

לאחר מכן, הוסיף הנשיא בשפה הערבית: "אני עומד כאן כנשיא מדינת ישראל, וקורא לכל אחינו ואחיותינו המאמינים בכל רחבי העולם, ובפרט במזרח התיכון – נוצרים, מוסלמים, יהודים, דרוזים וצ'רקסים. הבה נזכור תמיד כי כולנו נושאים תפילה לאותו אל וכולנו מייחלים לחיים של שלום ושותפות המבוססים על הבנה ואחווה. רק כך, מתוך אמונה עמוקה ומשותפת בבורא, ולא פחות מכך – מתוך אמונה באדם, נצליח ליצור עבורנו, עבור האנושות כולה, את העתיד הטוב והמבטיח לו אנו ראויים."

ראש העיר, עלי סלאם: "אני מברך את נשיא המדינה ורעייתו על ביקורם החשוב בנצרת, בעיקר לקראת חג המולד, חג המסמל שלום ואהבה. אנחנו מכירים שנים ארוכות ואני בטוח שנשיא המדינה ימשיך לסייע למגזר הערבי כולו כפי שעשה עד כה."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here