צילום - מירה הרשקוביץ

איגוד התעשייה הקיבוצית, החברה לפיתוח הגליל, מכון המחקר מיגל, המכללה, האקדמית תל-חי, אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, חברת anagal next, קרן קימת לישראל ותכנית XLR8 של Margalit Startup City, השיקו את 'האקתון החדשנות לתעשייה וסביבה', הראשון, המתקיים בגליל המזרחי, בו יתמודדו המשתתפים עם שבעת האתגרים אשר הוצבו על ידי התעשיות בגליל. בהקאתון נושא הפרסים, גויסו מומחים, חוקרים ואנשי תעשייה, שיתרמו מהזמן והידע המקצועי, להכוונה והיכרות עם האתגרים שהוצגו על ידי נציגי החברות מהתעשייה. לכל אתגר נרשמו מספר צוותים, במטרה למצוא פתרונות חדשניים.

 

להאקתון נבחרו, לאחר תהליך מיון מדוקדק, שבע חברות תעשייה שהציגו את אתגריהן בהשקה:

חברת 'משק אנרגיה'– זרוע האנרגיה המתחדשת של הקיבוצים, בבעלות חלקית של החברה לפיתוח הגליל. האתגר- תהליכי פיתוח מערכת סולארגו, לשילוב גידולים חקלאיים ומערכת סולארית, לניצול מיטבי של הקרקע ואנרגיית השמש, בשיתוף פעולה עם מכון המחקר מיגל ומכון וולקני.

אסם נסטלה– חברת המזון השלישית בגודלה בישראל. האתגר- בעקבות הפגיעה בטבע וחיות הבר, מציאת פתרונות להפחתת הנזק הסביבתי, הנגרם כתוצאה משימוש באריזות חד פעמיות של מוצרי מזון.

חברת 'פלסגד'– מפתחת ומייצרת פתרונות אריזה, אחסון ושינוע לפלסטיק, לשימוש רב פעמי, לתעשיות שונות. האתגר- מציאת פתרונות היוצרים התאמה בין היכולות הטכנולוגיות של פלסגד שייתנו מענה לצרכי הלקוחות וייצרו עבורם ערכים מוספים כגון, חסכון כספי, צמצום פחת וזיהוי כשלים לוגיסטיים.

מפעל 'עוף הגליל' של החברה לפיתוח הגליל מאתגר באיתור פתרונות לתמלחת, המהווה נדבך משמעותי בתהליך הכשרת העוף, שבסופו מתקבל תוצר לוואי בצורת מי מלח בכמויות גדולות שיש לסלק. פינוי המלח הנותר כמשקע בבריכה לאחר האידוי, מצריך טיפול מסובך ויקר, כולל שינוע לאתר ההזרמה בעכו.

חברת 'אבוקדו גל' של החברה לפיתוח הגליל, מאתגרת במציאת פתרונות אחסון ואורך חיי מדף לאבוקדו איכותי מזן "ריד", האחרון להיקטף בעונה והוצאתו לשווקים בחודש יולי.

חברת 'שמיר תעשיות אופטיקה' – מפתחת עדשות משקפיים פרוגרסיביות ועדשות ראייה, נמנית עם חמש החברות המובילות בתחומה בעולם. האתגר- מציאת פתרונות לאיתור מוקדם של ליקויי ראייה אצל ילדים, שלא באמצעות בדיקת ראייה שגרתית, תוך יכולת לתפעול עצמי, מיקוד בקבוצת גיל (לידה-10), יצירת חוויית משתמש נעימה והפעלה פשוטה. אבחון בעיות ראייה אצל ילדים בגילאים אלה הוא קריטי, כיוון שיכול לגרור קשיים בתחומי החיים וברכישת מיומנויות למידה. איתור נכון של בעיות ראייה מאפשר התפתחות תקינה.

חברת 'תרמופישר'– מפתחת ציוד מעבדתי ומייצרת קיטים לבדיקות DNA וחלבונים, מוצרים המשמשים למחקר בתחומי הביוטכנולוגיה, תרופות ודיאגנוסטיקה. מאתגרת במציאת פתרונות לפסולת של חומרים מסוכנים, על ידי הקטנת נפח או משקל שאריות הג'ל המצטברות ביום הייצור, המפונות בדרך כלל על ידי קבלן חיצוני, לאתר ברמת-חובב. כמות הג'ל שנזרקת בשנה הינה 4,500 ליטר, שמכילים כ 80% מים.

 

בערב השקת האירוע שהתקיים בסוף השבוע האחרון, בתום הצגת האתגרים, על ידי נציגי החברות, נפתחו חדרי הזום, בהם השתתפו הנוכחים, במטרה לשאול שאלות ולהבין לפרטים את האתגרים המורכבים והמקצועיים.

 

החברות שנבחרו לאתגרי ההאקתון, יעמידו לרשות המשתתפים צוותי עבודה ומנטורים מטעמם. יוזמי האירוע ציינו בפני המשתתפים, כי בהאקתון מסוג כזה, אין פתרונות נכונים או לא נכונים, אלא פתרונות חדשניים ופורצי דרך.

 

תהליך השיפוט לכל אתגר יכלול צוות מומחים ספציפי והקריטריונים לשיפוט הם: רלוונטיות, ישימות, יצירתיות, קיימות ואיכות הצגת הרעיון. בתום ההאקתון, יוכלו הצוותים וגופי התעשייה להמשיך ולפתח את הרעיונות שגובשו ולהביאם לכדי פתרון המיושם בפועל.

 

ההאקתון במתכונתו המלאה, יחל ביום רביעי 3.3.21 ויסתיים ב- 5.3.21, עם הפתרונות המנצחים, חלוקת הפרסים וההכרזה על הזוכים באתגר החדשנות של הגליל והצפון.

כל הפרטים על מועדים ותנאי השתתפות באתר ההאקתון:

https://www.northandgalilhackathon.com/

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here