מגדל העמק: חגיגה של דמוקרטיה 5

מגדל העמק היא העיר הראשונה בצפון ושנייה בארץ שמארחת את המיזם "בימות הכנסת" במסגרתו מגיעים חברי כנסת זוכים תושבי העיר להיכרות קרובה עם חברי כנסת ופעילויותיה.

 

המיזם החדש של הכנסת – "בימת הכנסת" הצפין לפני כשבוע למגדל העמק ליום שכולו חגיגה דמוקרטית לתושבי העיר ותלמידיה. במסגרת המיזם הוקמו באולמות ובחצר המתנ"ס העירוני תחנות פעילות מותאמות לגילאים השונים דרכן למדו על עבודת ותפקידי הכנסת. הילדים נהנו בתחילה ממשחקים ויצירה, חידונים וסרטונים דרכם הם למדו על עבודת הכנסת בהיבטים שונים: דמוקרטיה וחקיקה, כנסת שקופה, כנסת ירוקה, אתגר האבטחה והשמירה על משכן הכנסת ועוד. בהמשך נפגשו עם חברי כנסת וביניהם אמיר אוחנה, יפעת שאשא-ביטון, מירב בן ארי, איתן ברושי, קסניה סבטלובה, לאה פדידה ונורית קורן שסיפרו לתלמידים ולתושבים שהגיעו על תפקידם ועבודתם כחברי כנסת. בנוסף, המשתתפים בפעילות הופתעו והשתעשעו לפגוש במתחמי הפעילות את מנהיגי האומה בעבר – שחקנים שגילמו את דמותם של הרצל, בן-גוריון, גולדה ומנחם בגין ששעשעו את האורחים.

בתום יום הפעילות נערך בהיכל התאטרון פאנל סיום שנפתח בדברי ברכה של יו"ר הכנסת יולי [יואל] אדלשטיין וננעל בשאלות תלמידים לחברי הפאנל בנושאים שונים הקרובים לליבם.

יש לציין כי מיזם "בימת הכנסת" הוא פרי יוזמתו של יו"ר הכנסת אדלשטיין והמנכ"ל, אלברט סחרוביץ', שביקשו לשדרג את פעילות "מתחברים לכנסת" של מרכז המבקרים במשכן, שנועדה לחשיפה והיכרות כלל הציבור עם הנעשה בתוככי בית הנבחרים של מדינת ישראל וללמוד מקרוב על עשייה דמוקרטית ברשות המחוקקת. בכנסת מתכננים לשכפל את הצלחות המיזם ולהפיק אותו בעתיד גם בערים נוספות ברחבי הארץ. בעיריית מגדל העמק הודו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שמאפשר לרשויות ותושביהן להכיר מקרוב את עבודת הכנסת ולקבל שיעור אמיתי וחשוב באזרחות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here