מגדל העמק: טנק
הטנק שהוצב במקום קרדיט תמונות: דוברות עיריית מגדל העמק

עיריית מגדל העמק נענתה לבקשת עמותת יד לשיריון להציג את הטנק הנדיר בתערוכת כלי רכב משוריינים וטנקים היסטוריים בלטרון. במקומו הוצב טנק "שוט" בריטי ונגמ"ש ברחבת בית "יד לבנים"

כמעט כל תושב במגדל העמק מכיר את הטנק הירוק, "פאנצ'ר סימן 4" בשמו המקצועי, שהוצב בגן בפינת הרחובות קדש ועצמאות כחלק מהאנדרטה לבני מגדל העמק שנפלו במערכות ישראל. השבוע גילו תושבי מגדל העמק שטנק "שוט" בריטי הוצב במקום טנק הפאנצ'ר הגרמני.

בפברואר 2016 אשרה מועצת העיר פה אחד את בקשת עמותת יד לשריון להציג את הטנק ההיסטורי בתערוכה שמציגה כלים היסטוריים שנלחמו במלחמות עבר. בתמורה לכך הגיעו שני טנקים אחרים – טנק "שוט" קל שנטל חלק במלחמת יום הכיפורים ונגמ"ש נוסף. הראשון, הוצב במקום הטנק המיתולוגי ויהיה חלק מהאנדרטה שמתוחמת בעמודים לצד השביל בגן הציבורי. השני, הוצב בבית יד לבנים.

יניב בן יוסף מנהל אגף שפ"ע שהיה אחראי על העברת הטנקים אמר: "במהלך ביצוע הפרויקט אגף חזות העיר ניהל וליווה את החלפת הטנק והוספת נגמ"ש ע"י גורמים הנ"ל עם תמיכה של אגף פיקוח תוך כדי ביצוע משימות מורכבות ומגוונות לשם ביצוע מיטבי של הפרויקט שהסתיים בהצלחה מרובה".

מגדל העמק: טנק "הפאנצ'ר" הגרמני הועבר לתערוכת חיל השריון בלטרון
הטנק שעזב – קרדיט תמונות: דוברות עיריית מגדל העמק

נציג עמותת "יד לשריון" הודה לרשות על העינות וציין כי "הטנק הנדיר יוטס לאנגליה לשחזור ויחזור היישר לתערוכה. ולהיות חלק מתערוכת הרק"מ והטנקים של חיל השיריון בלטרון".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here