יסודות באורט רוגוזין
חיזוק יסודות באורט רוגוזין

בימים אלה החלו עבודות שדרוג וחיזוק מבנים ב"אורט רוגוזין" בעלות של כ-7.2 מיליון ש"ח ובעוד כחודש יחלו העבודות גם ב"עליזה בגין" בעלות של כ-3.5 מיליון ש"ח. בהמשך מתוכננות השקעות בבתי ספר נוספים בנוסף לבניית בית ספר חדש ב"גיורא יוספטל" בהשקעה של 8 מיליון שקלים.

עיריית מגדל העמק משקיעה בימים אלה סכום של למעלה מעשרה מיליון שקלים בשדרוג וחיזוק מבנה שני בתי ספר וכבר נערכת לבניית בית ספר חדש ב"גיורא יוספטל". בשלב הנוכחי מבוצעות עבודות חיזוק של מבנה חטיבת הביניים בבית הספר "אורט רוגוזין" ובקרוב יצאו לדרך עבודות החיזוק גם במבנים של המעבדות והספרייה של בית הספר בעלות כוללת של כ-7.2 מיליון שקלים. הפרויקט יצא לדרך בחודש מרץ ובחודשי הקיץ תגיע העבודה לשיאה כדי לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו לתחילת שנת הלימודים הבאה. העבודות במבנה הספרייה והמעבדות יושלמו כחודש לאחר מכן. במסגרת הפרויקט מחזקים את שלד המבנה, יסודות, עמודים וקורות, כך שיעמוד בתקן הישראלי לרעידות אדמה. בנוסף, מנגישים את מבנה החטיבה באמצעות בנייה של רמפה מהכניסה לבית הספר עד המבנה ובונים בו מעלית. לסיום הוחלט לנצל את העבודות לחידוש של מבנה בית הספר גם מבפנים וגם מבחוץ כולל ריצוף חדש, תקרות אקוסטיות וצביעת חזיתות המבנה. יש לציין כי בשלב הבא מתוכנן חיזוק של מבנה התיכון בבית הספר. פרויקט זה נמצא בשלבי תכנון מתקדמים, וייצא לביצוע בשנת הלימודים הבאה לקראת חופשת הפסח. בית ספר נוסף שעתיד לעבור שדרוג לרעידות אדמה בחודשים הקרובים הוא "עליזה בגין". העבודות בעלות של 3.5 מיליון שקלים יחלו בתחילת חופשת הקיץ הקרובה ויימשכו כעשרה חודשים. בקרוב צפויות השקעות נוספות בבתי ספר נוספים וביניהם האר"י ויגאל אלון" לצד בניית בית ספר חדש ב"גיורא יוספטל" בעלות של 8 מיליון שקלים שההרשאה הכספית הראשונה להקמתו כבר התקבלה.

שי פורמן, מנהל פרויקטים ברשות, אמר: "מדובר בפרויקט מורכב מאד הן מבחינה הנדסית והן מבחינת לוגיסטית ובטיחותית, שכן בית הספר ממשיך לתפקד בזמן העבודות. יש צורך בתיאום הדוק בין גורמי הביצוע, הנהלת בית הספר ומנהל הפרויקט בעירייה, ואנו מבצעים הכל תוך שילוב ידיים ומציאת פתרונות בזמן אמת לבעיות העולות מהשטח. מדובר בפרויקט חשוב ומציל חיים".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here