קרדיט תמונה: בית ספר "גיורא יוספטל"

ביה"ס "גיורא יוספטל" העפיל לשלב חצי הגמר בתחרות הארצית חשיבה מחשובית. ההשתתפות בתחרות הינה חלק מיישום יעדי מחוז צפון להטמעת סביבות למידה דיגיטליות מבוססות חשיבת עתיד המפתחות אוריינות טכנולוגית המותאמת למאה ה-21. נבחרת ביה"ס המורכבת מתלמידי שכבות ד'-ו' עסקה בשלב הבית ספרי בביצועם של אתגרים בתכנות משחקי מחשב ברוח תקופת הקורונה: "אתגר המסכה", "הקליניקה של ד"ר חסן" ו"תעלולי הילד קורון".
התלמידים למדו באופן סינכרוני וא-סינכרוני את ביצוע פקודות הקוד והתכנות באמצעות מדריך כתוב וסרטון האתגר מטעם התחרות. לכל אתגר הוקצב פרק זמן של שבועיים עד להגשת פתרון. פתרון האתגר הוגש על ידי התלמידים בסביבת הלמידה – "מגרש המשחקים". הביצועים הנכונים על פי מחוון התחרות ועל פי הערכה מעצבת הקנו לביה"ס את ההישג הנכבד.

"העפלתכם לשלב חצי הגמר הארצי חשיבה מחשובית לכתות ד'-ו' היא הישג מרשים. ביצוע משימות התחרות בתקופת הלמידה מרחוק היווה אתגר משמעותי. הפגנתם התמדה וכוח רצון על אף הקשיים הרבים", כך נמסר משופטי התחרות.
רינת שפטנציקי, מנהלת ביה"ס אמרה: "החשיבה המחשובית מפתחת מיומנויות של תכנון, חשיבה אלגוריתמית ופתרון בעיות. התחרות מציעה לתלמידים אפשרות להעמיק את ידיעותיהם באופן חוויתי תוך התנסות בקידוד בתוכנת הסקראץ', ומעודדת מיומנויות של לימוד עצמי, התמודדות עם אתגרים ופתרונם, יצירתיות ועבודת צוות. הנני מודה  לסגן מנהלת ביה"ס ורכז התקשוב עמית ישי שמנחה ומדריך את התלמידים בשלבי התחרות, וכן למחנכות הכיתות פאני אזולאי, שירלי מואס ודינה ממן על העידוד והתמיכה מרחוק. תודה רבה לרפרנטית המחוזית של התחרות הגב' מאיה לחמני".

מלי אליגוב ראש מנהל החינוך הוסיפה: "אני גאה בביה"ס "גיורא יוספטל" על ההשתתפות בתחרות הארצית "חשיבה מחשובית ורובוטיקה" לשנת תשפ"א. עלייתם לשלב "חצי הגמר" הינה הישג משמעותי. ניכרת השקעה הרשות בחיזוק לימודי המדעים במערכת החינוך".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here