מגדל העמק: פרויקט “אצלנו בחצר” יצא לדרך

עיריית מגדל העמק החלה השבוע בפרויקט "אצלנו בחצר" במסגרתו יטופלו בשלב הראשון 25 חצרות בתים משותפים הסובלים מהזנחה בשל חוסר יכולת הדיירים להתארגן לבדם.

עיריית מגדל העמק השיקה השנה את התכנית העירונית "עיר נקייה ומקיימת" להעלאת המודעות לניקיון ואיכות סביבה בקרב התושבים ובמסגרתה יצא לדרך השבוע פרויקט ייחודי תחת השם "אצלנו בחצר" לטיפוח חצרות, גינון וניקיון במבנים שיכללו בפרויקט.

במכרז זכתה חברת "המשקם" שהינה העסק החברתי הגדול ביותר בישראל המהווה מסגרת תעסוקתית לכ-2,700 עובדים עם מוגבלויות והתמחותה בשיקום תעסוקתי, הכשרה והכנה לשילוב בעולם העבודה של אנשים עם מוגבלות.

במסגרת פרויקט "אצלנו בחצר" של אגף חזות העיר בשיתוף האגף לשירותים חברתיים- מדור קהילה, תטפל ותתחזק החברה הזוכה בשלב הראשון את השטחים הפרטיים ב-25 בניינים המשותפים שרובם הגדול היו בעבר דיור ציבורי תחת אחריותה של חברת "עמיגור".

עם השנים נמכרו הדירות לרוכשים ולאחר שאלה הפכו ל"רוב רוכשים" עברה תחזוקתם לאחריות דיירי הבניין. בעקבות המעבר, במרבית הבניינים, מתקשים הדיירים להתארגן יחד ולטפל בחצרות המשותפים והתוצאה היא הזנחה, לכלוך, קוצים ומפגעים בטיחותיים.

בנוסף, הרשות תשקיע 750,000 שקלים במסגרת הפרויקט לשיפוץ חצרות הדיירים למשך שנה, עם אפשרות להארכה ככל שירצו, לתשלום חודשי של 35 שקלים לדייר כל חודש באמצעות סעיף נפרד לחיוב ולקבל בתמורה שירותי גינון וניקיון בסיסיים בחצר הבניין על בסיס שבועי, שיבוצעו על ידי עובדי "המשקם". לציין כי הרשות מאפשרת לכל בנין שמעוניין, להצטרף למסלול של תחזוקת החצר בתשלום חודשי.

בימים אלו חברת המשקם מגייסת עובדים מקומיים בעלי מוגבלות, שיכולים לעבוד בעבודה פיזית של גינון. הגיוס נעשה בשיתוף האגף לשירותים חברתיים, לשכת התעסוקה ואגף השיקום בביטוח לאומי. מנהל האגף לשירותים חברתיים מומי בן סימון אמר: "אני מברך על כניסתם של חברת 'המשקם' לעיר. כך זכינו גם להעצים את תושבי השכונות וגם לייצר תעסוקה מקומית עבור בעלי מוגבלויות". מנכ"ל הרשות שלום זוזוט: "הפרויקט הוא חלק ממאמץ עירוני לשיפור רמת השירות לתושב והינו חלק מתכנית 'עיר נקייה ומקיימת".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here