קרדיט: freepik

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועיריית מגדל העמק ממשיכים לחזק את המנהיגות המקומית ומשיקים תכנית מנהיגות לצעירים – מקומי

לצעירי מגדל העמק יש הזדמנות לחזק את יכולת ההשפעה על סביבתם. מקומי – תכנית המנהיגות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל המופעלת על ידי "ממזרח שמש כל ישראל חברים" נפתחת במגדל העמק.
תוכנית המנהיגות הוקמה על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל במטרה לחזק מנהיגות מקומית צעירה בפריפריה החברתית והגאוגרפית ובמסגרת התוכנית למעלה מ-500 צעירים יוכשרו כמנהיגים מקומיים ויקבלו כלים ומיומנויות בתחום פיתוח והעצמה אישית תוך חיזוק הזהות המקומית, הרחבת רשת הקשרים, הובלת מיזמים חברתיים שתמיד חשבתם שצריך לקדם תוך למידה וקבלת כלים להתפתחות אישית.
התוכנית מיועדת לצעירים בגילאים 20-40 שעשיה חברתית קהילתית חשובה להם ורוצים להשפיע על העיר שלהם. התוכנית הינה שנתית וכוללת קורס עם כ-20 מפגשים, שלושה מיזמים קהילתיים שקבוצת הצעירים תקדם בקהילה המקומית, שני אירועי שיא וכנס ארצי לכלל הרשויות המשתתפות בתוכנית. התוכנית מאפשרת לצעירים לקבל הכשרה כמנהיגים מקומיים על ידי הקניית כלים ומיומנויות בתחום פיתוח והעצמה אישית לצד חיזוק הזהות המקומית, יכולות מנהיגות וחשיבה ביקורתית, הנעת תושבי הקהילה, מיפוי הקהילה ואופן הבנת צרכיה, ארגון וביצוע מיזמים והוצאה לפועל של פרויקטים קהילתיים.
מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעל אמר: "תוכנית המנהיגות מקומי הינה צעד נוסף לחיזוק ההשפעה של הצעירים ושל מרכזי הצעירים על סביבת חייהם. התוכנית תפעל באמצעות מרכזי הצעירים שהקים המשרד, המעניקים מעטפת בתחום פיתוח קריירה, תעסוקה, פנאי וקהילה וחיזוק המנהיגות המקומית. הצעירים הם מנוע הצמיחה שמייצר קהילה חזקה ומנהיגות מקומית בשגרה ובמיוחד בחירום ובשנה האחרונה נוכחנו לגלות מה כוחם של מרכזי הצעירים בחירום שהיוו במשבר נגיף קורונה את חוד החנית בכל הקשור להובלת החוסן החברתי בחירום".
ראש העיר אלי ברדה קרא לצעירי העיר להצטרף לתוכנית בהובלת הון אנושי צעירים בהנהלת ליאורה אדרי ואמר: "הרשות מקדמת תוכניות מנהיגות ומעורבות בקהילה כדי שהבוגרים האיכותיים שלנו, דור המנהיגים הבא, ישתלבו בעשייה וישפיעו על המשך התפתחותה של העיר".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here