צילום אלבום פרטי

בימים טרופים אלו, שהמטרה העיקרית היא הגנה על מדינה ישראל, יש כאלה שעסוקים במלחמה יומיומית של דאגה לחיילים שנמצאים בבסיסים ובחזית, ובתפעול המערכת האזרחית, כשבעצם מדובר על התגייסות שלמה למען החיילים, תושבי העוטף, ותושבי הצפון שפונו מבתיהם.
חמ"ל אחד מבין כל הרבים שפרוסים ברחבי הארץ, נמצא בנוף הגליל בבית התבשיל חסדי מנחם, כאשר מעל ל 18 שנים בשגרה, המקום דואג להאכיל קשישים ומי שידו אינה משגת, וכעת המקום התגייס לטובת ארוחות חמות גם לחיילים, איסוף ומשלוח תרומות.

ראובן בן חמו. צילום אלבום פרטי

בית התבשיל מתפקד היום כחמ"ל צבאי לכל דבר, בהובלתו של מנהל עמותת חסדי מנחם, חבר מועצת העיר מנחם גנדל. מתנדבים רבים פוקדים את המקום, כל אחד עם עזרתו, חלק מובילים מוצרים, חלק עושים משלוחים, חלקם מקלפים, קוצצים ואורזים וחלק עומדים מעל הסירים ומכינים את האוכל החם לכל מי שצריך. האוירה במקום מרגשת מאוד, כולם עם חיוך גם בימים קשים אלו, מתוך הבנה כי מעשיהם החשובים, תורמים רבות ללוחמים בחזית, ולחיילים שכמעט ולא מגיעים הביתה. במקום מתקיים פרוייקט שנושאו עזרה ועידוד למשפחות שהאבא גוייס.
בין המתנדבים הרבים פגשנו השבוע גם את ראובן בן חמו, חסיד חב"ד ופעיל מאוד בעיר, אשר מרכז בימים אלו את כל נושא הבישול לחיילים. אם השם נשמע לכם מוכר, זו לא מקריות. הוא בוודאי זכור לכם ממבצע שומר החומות, כאשר תמונתו היתה בכל מקום לאחר שעבר לינץ, על ידי פורעים ערבים, בסמוך לכפר כנא, רכבו הוצת והוא ניצל בנס כאשר חולץ על ידי תושב הכפר.

גנדל ובן חמו. צילום ורד לוי

ראובן לא יושב לרגע, לא רק שהוא אחראי על הארוחות לחיילים, הוא גם מוביל, מבשל, מתכנן, הכל מהכל! כל כך מרגש לראות את שני האנשים הללו, גנדל ובן חמו, שהפרוייקט הזה מעסיק אותם מבוקר ועד ערב, זאת לצד פרוייקטים נוספים למען הקהילה, ולמרות העייפות והקושי הם עושית זאת עם חיוך גדול.
על מנת שהם יוכלו להמשיך ולבשל לחיילים הם זקוקים לכל תרומה על מנת לרכוש מצרכים בעיקר למנות העיקריות. ניתן לתרום למיזם החשוב הזה בדרכים הבאות:
ביט : 052-5127979.
פייבוקס: https://payboxapp.page.link/6dkjXRCKDnYkHYZ78
אשראי: https://www.matara.pro/nedarimplus/online/?mosad=7005158
• העברה בנקאית: בנק מרכנתיל, סניף 650, חשבון 16741, ע"ש חסדי מנחם.
*לציין עבור החיילים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here