קרדיט PIXABAY

רשת האינטרנט היא מרחב וירטואלי עצום שיש בו סוגים שונים של תכנים ולא תמיד לגולש יש שליטה על מה שהוא רואה או חשוף אליו. המרחב האינסופי שלא תמיד אפשר לעשות בקרה או פיקוח על התכנים שבו מהווה פירצה עבור ילדים ובני נוער שלעיתים קרובות עלולים להיות חשופים לנושאים או תכנים שלא בהכרח ההורים שלהם ירשו להם לצפות בהם. אין ספק שרשת האינטרנט מלאה בתכנים ראויים, חינוכיים ותואמי גיל או מגזר אך עדיין יש חשיבות גבוהה לשימת הלב ולווידוא שהצעירים שבחבורה צופים במה שמותר להם ומתאים להם. סרטים לילדות חרדיות, למשל, אפשר למצוא באתרים שמיועדים לאוכלוסיה החרדית ולכן בחירה מושכלת של אותם סרטים יכולה לתרום להתפתחות התקינה של הילדות תוך כדי הלימה לערכים שחשובים להורים שלהן.

 

למה בכלל לצרוך תוכן חינוכי באינטרנט?

הסיבה הראשונה לשאלה למה חשוב לצרוך תוכן חינוכי דרך האינטרנט היא פשוט כי האינטרנט כאן, זמין וקיים ואין סיבה שלא לעשות בו שימוש. הסיבה השנייה היא שמדובר באפשרות נוחה וטובה לצרוך תוכן איכותי ונכון כמו סרטים לילדות חרדיות (כל עוד בוחרים בקפידה את המקורות או האתרים שבהם צופים בסרטים). רשת האינטרנט מציעה תצורות שונות ומגוונות להצגת תכנים שונים ולכן היא יכולה להציע גיוון לטלוויזיה או לחוברות הלימוד המוכרות. דרך רשת האינטרנט אפשר ללמוד בצורה אינטראקטיבית, דרך משחק וגם לקבל משוב על דרגת ההצלחה או הצורך לחזור על חומר לימודי וחינוכי. מה שבעיקר חשוב בעת חיפוש אחרי תוכן חינוכי הוא הגיוון והאפשרות של התלמידים ללמוד בדרך אחרת ושונה מהדרכים שהם מכירים עד כה. בנוסף לכך, דרך האינטרנט אפשר לצרוך את התוכן החינוכי בכל רגע או זמן שרוצים ללא המתנה לשעות שידור מסוימות. כאשר מכירים את הערוצים או האתרים שבהם אפשר למצוא בקלות ובנוחות תוכן חינוכי – אפשר לגם לבחור בין תכנים בתשלום לבין כאלה שבחינם.

 

התרומה של תוכן חינוכי שצורכים דרך האינטרנט

אין ספק שהרשת כאן כדי להישאר ומכיוון שממילא רשת האינטרנט לא תלך לשום מקום בזמן הקרוב הרי שעדיף וכדאי להתרגל אליה ולמצוא בה את הצדדים החיוביים שלה. גם מי שמחפש ומוצא סרטים לילדות חרדיות לבטח מכיר את הצד הפחות טוב של האינטרנט אך מבין שיש גם הרבה מה לקבל ממנו. כאשר בוחרים גם את אמצעי ההגנה מפני תכנים לא מתאימים או לא ראויים – אפשר לקחת בחשבון את כל היתרונות של רשת האינטרנט ואת כל מה שהיא מציעה לגולשים והצרכנים שלה. היא יכולה לאפשר רובד נוסף של תכנים חינוכיים ולמידה ערכית, מקוונת ומשמעותית ולכן ללא ספק יכולה לתרום הרבה מאד לילדים בכל המגזרים ובכל הגילאים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here