צילום דוברות מד"א

במגן דוד אדום הושלמה ההערכות לאבטחה הרפואית של הילולת הרשב"י במירון אליה צפויים להגיע במהלך יממת ל"ג בעומר מאות אלפי מתפללים. מאות רבות של חובשים, פראמדיקים ורופאים של מד"א סיימו את ההערכות לאבטחה הרפואית.

בצל האסון הכבוד שאירע אשתקד בו 45 מתפללים, גברים, נערים וילדים נספו ולא שבו לביתם ונוספים נפצעו במגן דוד אדום קוראים לציבור להישמע להנחיות כוחות המשטרה והסדרנים, לשהות בהר רק על השעות הנקובות בכרטיסים, להימנע מדוחק ולהקפיד על שתיה מרובה.

על מנת לשמור על ביטחונכם במהלך ל"ג בעומר, להלן המלצות מד"א לחוגגים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון:

1. מנעו התייבשות: רצוי להרבות בשתיית נוזלים מעבר לתחושת הצימאון ולהצטייד בכמות מים מספקת. יש להימנע מלהתהלך בשמש ללא כיסוי ראש ולמרוח אברים חשופים בקרם הגנה.

2. חולים וקשישים הנוטלים דרך קבע תרופות כרוניות, מתבקשים להצטייד בהן לפני היציאה לדרך.

3. יש להקפיד על אכילת מזון שנשמר בתנאי קירור והיגיינה נאותים.

4. באזור ההדלקה, מד"א מבקש מהציבור לנקוט בצעדי זהירות – אין לזרוק חומרים דליקים (שמן וכד') באתר ההדלקה, העשויים לגרום להתלקחות או החלקה.

5. אין לטפס על גדרות, עצים, עמודי חשמל, תחנות אוטובוס וכו', מחשש לנפילה ופציעה קשה.

6. יש להימנע מדוחק ומקומות צפופים. חשוב להקפיד ולשמור על קשר עין עם ילדים ופעוטות. יש לקבוע נקודת מפגש מוגדרת מראש במקרה של אובדן/ניתוק קשר.

7. יש להישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים.

8. במד"א ממליצים להוריד את יישומון 'מד"א שלי' המאפשרת לקבל בלחיצת כפתור, בתוך שניות בודדות, מענה מהחובשים והפאראמדיקים במוקד החירום 101 של מד"א, ובנוסף מאפשרת לאתר את מיקומו של המתקשר בעת מצוקה.

9. בכל מקרה של פציעה ניתן לפנות לצוותי מד"א הפרושים באתר, ולמרפאות מד"א, על מנת לקבל טיפול רפואי. במידת הצורך יש לפנות למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי'.

צילום דוברות מד"א

בנוסף, מדי שנה, מתקבלות במד"א קריאות על נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים בדרך להר מירון ובדרך חזרה ממנו. מד"א קורא לציבור החוגגים להישמר בדרכים:

1. על הנהגים להקפיד על שינה מספקת לפני היציאה לדרך.

2. יש לקחת בחשבון את הפקקים הרבים שבאזור מירון: על הנהגים לשמור על ערנות רבה, להקפיד על שמירת מרחק מספק בין רכב לרכב, ולנהוג במשנה זהירות.

3. רכבים בהם ילדים ותינוקות – יש להקפיד לחגור את הילדים בכיסא בטיחות מותאם ולהצטייד בשתייה ומזון מספיקים בעבורם, שכן השהייה בפקקים עלולה להיות ארוכה.

4. אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר, גם אם חלונות הרכב פתוחים – גם לא לזמן קצר.

5. יש להישמע להוראות המשטרה והסדרנים באזור הר מירון, על מנת להימנע מתאונות מיותרות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here