קרדיט צילום: דוברות עיריית נוף הגליל

היסטוריה במכללה הטכנולוגית נוף הגליל: שיתוף פעולה בין רפא"ל והחברה החרדית

12 אברכים מנוף הגליל יעברו לימודי הכשרה בעיבוד שבבי וCNC – בסיומם מובטחת להם תעסוקה ברפאל

 חברת רפאל בשיתוף עיריית נוף הגליל, המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, ארגון מפתח והעמותות "צורים" ו"מלאכתם" – יוצאות במיזם פורץ דרך בתחום העסקת גברים חרדים בתעשייה הביטחונית

המיזם מציע לחרדים מימון הכשרה מקצועית בתחום העיבוד שבבי, בסיומה מובטח להם מקום עבודה בחברת רפאל- מהתעשיות הביטחוניות המובילות בארץ. ההכשרה תמשך כארבעה חודשים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, במימון עמותת "צורים". רפאל ועמותת "צורים" יעניקו למועמדים גם מלגת קיום שתאפשר להם מקור הכנסה במהלך לימודיהם.

את התכנית יזמה חברת רפאל בשיתוף עיריית נוף הגליל.  ד"ר שי רחימי, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מנור וטכנולוגיות ברפאל ובמקור תושב נוף הגליל מספר: "חברת רפאל היא המעסיק הגדול ביותר בצפון הארץ והיא מקיימת שלל פרויקטים חברתיים לחיבור וחיזוק הקהילה לפעילותה. מיזם שילוב החרדים בתעסוקה, תוך הכשרתם המקצועית ומתן מענה לצרכיהם המיוחדים, הוא לתפיסתנו אינטרס חברתי, לאומי וכלכלי מהמדרגה הראשונה. מדובר בפתרון מעולה לשני הצדדים" הסביר ד"ר רחימי וציין כי רפאל הרימה את הכפפה יחד עם העירייה והעומד בראשה, רונן פלוט, מתוך ראייה משותפת בחשיבות שילובם של הגברים החרדים בתעסוקה איכותית.

 12 אברכים תושבי השכונה החרדית הר יונה ג',  כולם נשואים ובעלי משפחות, נענו למיזם במסגרתו כבר החלו השבוע בלימוד קורס בעיבוד שבבי ו- CNC במכללה הטכנולוגית נוף הגליל. תכני הקורס גובשו במשותף בין המכללה לבין רפאל תוך מיקוד מקצועי של רפאל בתכנים שיתאימו לצרכי העבודה בפועל. מנכ"לית המכללה, מרב ששון  אמויאל סיפרה כי לצורך קליטתם של האברכים ביצעה המכללה התאמות והכשירה מתחם עם כניסה נפרדת: "אנחנו שמחים ומתרגשים לקלוט את הסטודנטים החרדים, מדובר בפרויקט ניסיוני והצלחתו תתרום רבות לשילוב של החרדים בתעסוקה ובחברה הישראלית."

חבלי הלידה של הפרויקט נמשכו למעלה מחצי שנה במהלכה ארגון מפתח בשיתוף עמותת "מלאכתם" איתרו את האברכים ושיתפו את ראשי הקהילה והרבנים בשכונת הר יונה ג'. בשלב הבא פנו אנשי רפאל למנהל קהילת בעלז בשכונה, אליעזר בעק שסייע בשכנוע החרדים לאחר התייעצות עם רבנים: "מדובר ביוזמה חיובית של  חברה רצינית כמו רפאל יחד עם העירייה והעומד בראשה רונן פלוט שפועלים רבות לשילובם של החרדים בתעסוקה ובחברה, תוך מענה מלא לצרכים, לפני שנתנו אור ירוק לפרויקט, ביקרנו ברפאל ווידאנו שהחרדים יקבלו את כל התנאים הנדרשים לקיום אורח חיים חרדי במהלך העבודה." 

אנשי רפאל התייעצו עם רבנים ונקבע כי העובדים החרדיים יעבדו במתחם סגור שהוקצה עבורם, עם מטבחון כשר למהדרין ושירותים נפרדים. עמית שחם, מנכ"ל עמותת "צורים", שלוקחת חלק מרכזי במימון המיזם ברך על היענות של החרדים והנכונות של רפאל לפתוח את שעריה בפניהם. 

ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט סיכם: חברת רפאל שפיתחה את "כיפת הברזל" נגד הטילים מפתחת כעת "כיפת ברזל" חברתית נגד הקיטוב והפילוג בחברה הישראלית שמאיים  עליה לא פחות מטילים. אין לי ספק כי המיזם הוא ווין ווין  וכולם רק ירוויחו  :החרדים, רפאל,  נוף הגליל ומדינת ישראל."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here