צילום: דוברות המועצה

מ"מ ראש המועצה האזורית הגליל התחתון, אופיר שיק, יחד עם רוני מנהלת המרכז הקהילתי במועצה, יזמו חודש ייחודי גדוש בפעילות מותאמת ובהפתעות למען בעלי הצרכים המיוחדים במועצה ושילובם בקהילה, זו השנה השנייה ברציפות. לב האירועים מתקיים במועדון 'שחקים' אשר הוקם במועצה לפני חודשים אחדים והינו מועדון מיוחד לילדים מיוחדים.
חודש פברואר במועצה האזורית הגליל התחתון הינו חודש מיוחד בשל העשייה הברוכה והייחודית במהלך החודש כולו לילדים בעלי צרכים מיוחדים במועצה ולשילובם בקהילה. חודש זה מתקיים במסגרת פרויקט 'פברואר יוצא מן הכלל', מיזם ארצי של החברה למתנ"סים.

צילום: דוברות המועצה

לפני חודשים אחדים החליטו, ראש המועצה, ניצן פלג ומ"מ ראש המעצה, אופיר שיק על הקמת מועדון ראשון מסוגו במועצה, מועדון 'שחקים' אשר הינו בית שני של אהבה לילדי המועצה המיוחדים.
במועדון יצרו מודל מיוחד של כשלושים ילדים מיוחדים ולכל אחד מהם חונך מבית הספר 'אדם ואדמה' בכדורי.
"פעם בשבוע זוכים הילדים המקסימים לשעות איכות ובילוי משותף, אומר שיק ומוסיף, מנעד רחב של פעילות מותאמת מפעילות עם בעלי חיים ועד פעילות יצירה וספורט לענפיו השונים. בחודש פברואר אנחנו מרחיבים את פעילות המועדון אך יתרה מכך, פעילויות רבות של המועצה בתחום התרבות, החינוך, הספורט והקהילה מוקדשות בחודש זה להעמקת ההכרות עם עולמם של האנשים בעלי המוגבלויות ומשפחותיהם במטרה לחבר ולהטמיע יותר ויותר את שילובם בקהילה. זהו חודש שאיננו מסתכם בכותרת אלא ממש חודש יוצא מן הכלל, על כל המשתמע מכך," אומר שיק.
יצוין כי במהלך חודש זה זוכים הילדים המיוחדים במועצה לפעילויות כמו, שירת ההמונים עם השיר 'מחוזקים לעולם', אימוני ג'ודו עם נבחרת הג'ודאים של הגליל התחתון, אימוני טניס שולחן עם נבחרת הגליל התחתון, מגוון פעילויות מעודדות שילובים נגישות והכרות של בני הנוער עם הקהילה.
אחד מרגעי השיא של חודש יוצא מן הכלל זה יהיה בבחירת "הכוכב היוצא מן הכלל", בכל יישוב ייבחר הכוכב שיזכה לחשיפה אישית ומשפחתית.
גם בתחומי החינוך והתרבות בחודש היוצא מן הכלל ילמדו תלמידי בתי הספר היסודיים במועצה על התמודדות עם מוגבלות ואילו בתחום התרבות יוקרנו סרטים ויתקיימו מפגשים עם יוצרים את החודש המיוחד והמרגש תחתום הצגה לילדים ונוער, "הילד הזה הוא אני".
"הלב מתרחב משמחה אל מול המעטפת האוהבת והמושקעת לה זוכים הילדים המיוחדים לאורך השנה כולה ובחודש זה שבעתיים," מסכם שיק.
כיתוב תמונה: שיק לצד כרזות המעטרות את בניין המועצה לרגל חודש פברואר, יוצא מן הכלל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here