קרדיט: דוברות עיריית מגדל העמק

לזכרו של יגל יוסף ז"ל הוקם מיזם 'יגל לבי' של חברי הגרעין התורני "אורות יהודה" ממגדל העמק, המסייע בהפקת אירועים למשפחות שאין ידן משגת, ובכך להמשיך את הנתינה והחסד שאפיינו אותו

ביום חמישי שעבר התכנסו עשרות בני משפחה וחברים לאירוע מרגש. חגיגות בר מצווה לחמישה נערים מ'בית אורון'. זה היה אירוע מיוחד במינו. הנערים שלא חלמו שיחגגו להם בר מצווה, זכו לחגיגה גדולה שהופקה על ידי הרכזת היימנוט מספין, בסיוע המיזם המרגש 'יגל ליבי' מבית הגרעין התורני "אורות יהודה", מגדל העמק. אנשי מקצוע ובעלי עסקים פתחו את ליבם והיו שותפים בשמחת הנערים.
'יגל לבי' הוקם מתוך מחשבה על משפחות שרוצות לחגוג את השמחה שלהן, אבל ידן אינה משגת. כעת, מטרת המיזם, היא להרחיב את הפעילות ולשמח כמה שיותר משפחות. המיזם מתקיים בצורה מקצועית. הם פוגשים את בעלי השמחה, וכמו כל חברה להפקת אירועים, הם מתחילים לתכנן ביחד את האירוע המתקרב. הם מגייסים את אנשי המקצוע הנדרשים: עיצוב שולחנות, איפור, הדרכת חתנים וכלות, הדרכה לבר מצווה, צילום האירוע, עריכת קליפים וסרטונים, עיצוב הזמנות, תזמורת, קינוחים, או בקיצור, כל מה שצריך כדי שהאירוע יהיה מושלם.
המיזם המיוחד הזה, הוקם על ידי חברי הגרעין התורני  "אורות יהודה", לזכרו של יגל יוסף שנפטר לפני שנה באירוע טראגי. ב-כ' באב תשפ"א, 29.7.21 חל יום השנה לזכרו. יגל שהיה בן 15 יצא עם משפחתו בחופשת הקיץ לבלות בחוף הים ושם במקום שכל כך אהב, נקלע למערבולת וטבע. אחרי שבוע בבית החולים רמב"ם, יגל החזיר את נשמתו הטהורה לבורא עולם.
לאחר מותו של יגל, קיבלו הוריו, אביבה ושמואל יוסף, את ההחלטה לתרום את איבריו. "הנתינה תמיד הייתה חלק מהחיים של כולנו, ואם יש ליגל את ההזדמנות לעזור גם אחרי מותו, אז אין שאלה בכלל. אמרנו לרופאים שאנחנו רוצים לתרום את האיברים שלו כדי להעניק חיים טובים יותר למישהו אחר. זה היה יגל שלנו, הטוב תמיד חיפש אותו, וגם כאן", אומרת אביבה. "נסיבת המוות שלו, אפשרה לנו להעניק חיים חדשים, להקל על כאב המשפחות שיקירם חיכו להשתלות. זה לא ברור מאליו, שגם אחרי שאדם נפטר, תהיה לו את הזכות לתת ולהחיות אדם אחר".
איבריו של יגל הושתלו בארבעה חולים שקיבלו את חייהם מחדש: הריאות הושתלו באישה בת 58, הכליה והכבד הושתלו בגבר בן 25, הכליה הנוספת הושתלה בנער בן 16, וליבו המיוחד של יגל, הושתל בנער בן 15. יגל זכה להמשיך לתת ולהעניק חיים גם במותו. "היום, לאחר שנה שההשתלות בוצעו בהצלחה רבה, האיברים של יגל ממשיכים לתת חיים לנתרמים וזו המהות של חייו", משתפת בהתרגשות אביבה.
"הנתינה שלו הייתה משהו מיוחד", משתפת אימו אביבה, "יגל תמיד היה עוזר לכולם. הוא הצליח לחבר גוונים שונים של אנשים. הוא היה מבחין בנשמה של האדם ולא בחיצוניות שלו, או בגיל של מי שעומד מולו". כולם היו מבקשים ממנו עזרה, ויגל היה עוזר בלב שלם".
מיזם 'יגל לבי' ממשיך את הטוב של יגל ולכם יש את ההזדמנות להעביר את הטוב הזה הלאה. מכירים משפחה שאין באפשרותה לממן חגיגת בר/ת מצווה? כלה/חתן שצריכים סיוע בארגון החתונה? ב'יגל לבי' ישמחו לסייע לאותן משפחות והכל כדי להרבות שמחה בעם ישראל לזכרו של יגל יוסף. היכנסו לדף הפייסבוק של המיזם: יגל לבי – לע"נ יגל יוסף מבית גרעין אורות יהודה.

קרדיט: דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here