11 קומונות גרעין עודד חדשות. צילום: חטיבת בני המושבים'
11 קומונות גרעין עודד חדשות. צילום: חטיבת בני המושבים'

השנה האחרונה סיפקה לנו מגוון של הפתעות ואתגרים חדשים. שנה שהתחילה עם סבבי בחירות חוזרים ונשנים, המשיכה עם מגיפת הקורונה וסגר כללי על המדינה ומסתיימת בבליל של הנחיות, קפסולות, הקפאות תקציבים, שביתות והפגנות ועומס חום קטן – לסיום חגיגי של חודש אוגוסט. בתוך כל זה, מהוות תנועות הנוער אי של שפיות ויציבות. גם חטיבת בני המושבים פעלה השנה בלי הפסקה- בפעילויות והאירועים המסורתיים לצד מפעלים חדשים בלוח השנה. גם מגיפת הקורונה לא עצרה את הפעילות – מדריכי החטיבה עברו בין רגע לפעולות דיגיטליות ולמפגשים פיזיים בקפסולות בהתאם להנחיות.

אומרים שהדרך הטובה ביותר להכיר ארגון היא דרך המספרים שלו – אז מה בעצם קרה בשנה האחרונה בחטיבת בני המושבים בנוער העובד והלומד?
החטיבה עומדת היום עם 13,000 חניכים ב145 ישובים ברחבי הארץ, זאת לאחר גדילה בפעילות של 47% בשנה אחת עם 53 ישובים שהצטרפו. בקיץ האחרון הוכשרו 842 מדריכים חדשים לחטיבה, בוגרי שכבה ט' בחודש שלהם עם 4 מחזורי הדרכה של הכשרת מדריכים מותאמת קורונה, משולבת עם פעילות הקיץ החדשה לשכבות ג' ד' בחטיבה. 11 קומונות גרעין עודד חדשות נפתחו השנה ברחבי הארץ והגרעינרים החדשים עושים את צעדיהם הראשונים בישובים ממש היום. בתקופת הסגר שבמגיפת הקורונה השתתפו 6,200 חניכים בפעילויות דיגיטליות השונות. במקביל יצאו לאורך השנה חניכים ומדריכים בחטיבה ל52 ימי התנדבות בחקלאות ברחבי הארץ – מהגולן ועד בקעת הירדן. בחטיבה נוצרו השנה 8 מפעלים חדשים שנכנסו ללוח האירועים השנתי, החל מסיור סליחות בכותל המערבי ביום הכיפורים ועד מבצע נטיעת עצים בישובים והוקרה לחקלאים.

"כל הצמיחה וההתפתחות בשנה האחרונה קרתה בזכות שיתופי הפעולה וההירתמות המשותפת של כולם. הקהילות, הישובים, ועדות הנוער, מנהלי החינוך, מחלקות הנוער, ראשי המועצות – כולנו יחד שמנו את הפעילות ובני הנוער במרכז", מסכמת עידית תדהר, מ"מ מנהלת החטיבה. "החשובים ביותר, שלהם מגיעה הוקרת התודה הכי גדולה הם המדריכים שלנו, שהוכיחו השנה יותר מתמיד כמה רוח נתינה יש בהם וכמה הם רוצים להעניק לישובים שלהם ולדור הבא. זו ארץ ישראל היפה בעיני. אנחנו פותחים את תשפ"א בהתרגשות הרבה אחרי גדילה עצומה של החטיבה בשנה האחרונה. נפעל כמובן בהתאם להנחיות הקורונה ובקשר רציף עם משרד החינוך. מפעל סוכות ה43 לזכרו של יוסי יפה כבר באויר. התחלנו!  – הולך להיות מעולה."

11 קומונות גרעין עודד חדשות. צילום: חטיבת בני המושבים'
11 קומונות גרעין עודד חדשות. צילום: חטיבת בני המושבים'

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here