קרדיט: pixabay

האפליקציות נהפכו לחלק משמעותי ובלתי נפרד מחיינו, ובמקביל לכך פיתוח אפליקציות נהפך לתחום לימודים שהעניין בו, כנקודת זינוק אל עולם התכנות והדיגיטל, הולך וגובר. אז מה מסלול הלימודים המתאים לפיתוח אפליקציות, ומהם המקצועות שבהם מפתח אפליקציות יכול להתמקצע לאחר לימודיו?

בשנים האחרונות תחום פיתוח האפליקציות צובר תאוצה לאור העובדה כי מועמדים רבים מבינים שעתידם נמצא מאחורי מסך המחשב (או הפלאפון), כלומר בהייטק. מדובר בשוק רווחי מאוד עם הזדמנויות עסקיות מדהימות, עם חברות סטארטאפ ישראליות שנמכרות במאות מיליוני ואף מיליארדי דולרים.

בשוק שמגלגל כמויות עתק כאלו של כסף, רבים בוחרים לפנות אל המסלול ללימוד פיתוח אפליקציות ולעבוד בתחום בתור שכירים או עצמאיים. הנה מספר טיפים לבחירת קורס פיתוח אפליקציות: כמה זמן הוא אורך, איך לבחור מוסד לימודים וכמה תרוויחו בתחום (פוטנציאלית, כמובן).

 

מידע כללי בנושא פיתוח אפליקציות

ישנם שני סוגים של קורסים לפיתוח אפליקציות כיום – קורס לפיתוח אפליקציות לאנדרואיד ומעברו השני של הגשר הטכנולוגי, קורס פיתוח אפליקציות לאייפון. ההבדלים ביניהם רבים, אך בראש ובראשונה ההבדל העיקרי הוא שמפתחי האפליקציות שיתמחו באנדרואיד ייהנו מגמישות לעומת המפתחים של אפל, שיהיו מוגבלים לפיתוח על פי מערכת ההפעלה של חברת הענק בלבד. מומלץ לבחור מסלול לימודים לפיתוח אפליקציות במסגרת בית ספר להנדסאים וכך רוכשים ידע מקיף ומגוון לפיתוח אפליקציות לכל מערכות ההפעלה והמכשירים.

 

אילו שפות לומדים כדי לפתח אפליקציות?

על מנת לפתח אפליקציות למובייל ולווב חייבים ללמוד שפות תכנות וכלי פיתוח מתקדמים. שפת תכנות היא למעשה ה"שפה" שהאפליקציה קוראת ודרכה היא מקבלת את הפקודות שמתפעלות אותה. באופן כללי ניתן לחלק את שפות התכנות לאפליקציות כך: אפליקציות לiOS, מערכת ההפעלה של מכשירים מבית "אפל" כמו האייפון והאייפד, נכתבות בעיקר בשפת Objective C, ועבור אפליקציות המיועדות למכשירים מבית "אנדרואיד" שפת התכנות העיקרית היא שפת Java.

 

נשמע כמו סינית? בואו נסביר

השפה הדומיננטית לפיתוח אפליקציות, שבלעדיה אי אפשר להפעיל את הוואטסאפ, האינסטגרם או את הטינדר היא שפת JAVA המופצת על ידי גוגל. ג'אווה נחשבת לשפה קלה יחסית ללימוד ולפיתוח. יתרון משמעותי נוסף שלה על פני שפת C הוא חוסר התלות שלה בפלטפורמה עליה היא פועלת.

זאת ועוד, ג'אווה ידועה ברמת אבטחה גבוהה. מערכת ההפעלה של אנדרואיד מסתמכת על היתרונות שלה, ביניהם ספריות מידע, אלגוריתמים וגרפיקה נוחים מאוד לתפעול ומשכללים את יכולת המתפעלים להגיע לתוצאות מקסימליות בשפה זו.

מהצד השני, יש את שפת  Objective C – השפה שבה מתכנתים כיום אפליקציות המיועדות בלעדית למוצרים של "אפל". כמו ג'אווה גם היא שפה מונחית עצמים, ונחשבת לאחת משפות התכנות האהודות בקרב מתכנתים. כדרכה של אפל, האפליקציות המיועדות למכשיריה נכתבות בלעדית על מחשבי "מק" מה שמונע העתקה של הקודים שלהם.

 

קורסים ומגמות לימוד להכשרת מפתחי אפליקציות

פיתוח אפליקציות הוא תחום חם וטרנדי בענף ההייטק בארץ ובעולם. כדי להשתלב בקלות ובמהירות בעבודה כמפתחי אפליקציות, חשוב לבחור היטב קורסים (לימודי תעודה) או מסלולי לימוד באקדמיה. לימודי תעודה מתמקדים בשפות הפיתוח הנדרשות למפתחי אפליקציות, אך עדיף לרכוש ידע נוסף במסגרת הלימודים לתואר הנדסאי.

קורס פיתוח אפליקציות הוא קורס קצר וממוקד, לרוב ללא התנסות מעשית, ובוגרי הקורס חייבים להמשיך ללמוד כדי להתפתח מקצועית. אפשר ללמוד לפתח אפליקציות גם במסגרת הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב או במגמת הנדסת תוכנה, אלו לימודים ממושכים ותובעניים שלא מתאימים לכולם. לכן, הפתרון המועדף כיום הוא ללמוד במסלול הנדסאי תוכנה וכך רוכשים ידע מגוון ומקיף, לומדים לפתח בשפות התכנות המבוקשות והפופולרית ביותר, צוברים ניסיון מעשי בפיתוח אפליקציות וזוכים ליתרונות משמעותיים בעיני המעסיקים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here