הרשויות של עיירות הפיתוח ביום ההוקרה
ראשי הרשויות של עיירות הפיתוח ביום ההוקרה (1)

משלחת של כ-50 נציגים של עובדי רשות, מתנדבים ותושבים ממגדל העמק השתתפה ביום ההוקרה למגדל העמק וערי הפיתוח שנערך בכנסת ישראל.

שנים רבות נפקד מקומם של ערי הפיתוח והעולים מהאתוס הציוני אך לשמחתם כולם בשנים האחרונות אנו עדים למפנה שחל בהתייחסות לתרומתם של תושבי עיירות אלה למשל התכנית של משרד התרבות להקים מוזיאונים לראשוני המתיישבים בעיירות הפיתוח וביניהם גם מוזיאון שכזה במגדל העמק. לפני כשבוע היינו עדים לאירוע חשוב נוסף במסגרתו קיימה הכנסת יום הוקרה ל-25 ערי הפיתוח במדינת ישראל, אותן ערים שהוקמו בשנות החמישים והשישים והפכו לטבעת החברתית, הכלכלית והביטחונית של מדינת ישראל.

את מגדל העמק ייצגה משלחת של כ-50 אנשים ובראשם ראש העיר אלי ברדה, עובדי עירייה, מתנדבים, תושבים ותלמידים שהשתתפו בדיוני וועדות החינוך, הפנים ואחרות שעסקו בנושאים הקשורים בערי הנגב והגליל ורשמו לעצמם יום חוויתי מהנה. במהלך אחד הדיונים בהשתתפות יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש וסגן שר הבינוי והשיכון ג'קי לוי ביקש ראש העיר ברדה לקדם את נושא התחדשות עירונית במרחב הציבורי הישן ברי הפיתוח בכלל ובמגדל העמק בפרט וזכה למחיאות כפיים מתושבי העיר שנכחו בדיון. שיאו של היום, היה בטקס המרכזי בו העניקו יוזמי יום ההוקרה חבר הכנסת מאיר כהן וחבר הכנסת אלי אלאלוף, יחד עם שר הפנים, יו"ר פורום ערי הפיתוח ויו"ר השלטון המקומי, אות הוקרה לגיבורי הסדרה "סאלח, פה זה ארץ ישראל".

חבר הכנסת מאיר כהן אמר: "פגשתי את מאות האורחים שהגיעו מקריית שמונה, יוקנעם, כרמיאל, חצור, מעלות, מגדל העמק, דימונה, שדרות וירוחם. הם הגיעו זקופי קומה ומלאי אהבת הארץ, בדיוק כמו לפני שישים שנים. יחד איתם הגיע דור ההמשך של תלמידות ותלמידי ערי הפיתוח שמצטיינים כל אחד בתחומו. מאומנות ומדעים ועד לסייבר ורובוטיקה. תודה לראשי הערים, למאות האזרחים ולאנשי הכנסת על תרומתם ליום זה".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here