מקום שני בעולם לתלמידי קדם עתידים מבית הספר אמי”ת קנדי בעכו בתחרות בפיזיקה

תלמידי התכנית "קדם עתידים" בבית הספר אמי"ת קנדי בעכו זכו בשבוע שעבר במקום השני בעולם בתחרות בינלאומית הנקראת "המכונה המופלאה". בתחרות השתתפו 48 נבחרות בתי ספר וכ-600 תלמידים מתכנית קדם עתידים. מטרת התחרות לקדם בחירה של תלמידי ט' בפיסיקה כמקצוע מוגבר בתיכון על ידי בניית מכונה של מעברי אנרגיה פיסיקאליים.

ראש העיר עכו שמעון לנקרי וראשת מנהל החינוך אורית אסייג ברכו את התלמידים ואת צוותי ההוראה בבית הספר על הזכייה ואמרו, כי הם גאים בהם, וכי הם הביאו כבוד לעיר בכלל ולמדינת ישראל בפרט.

במסגרת ההכנות לתחרות, עבדו נבחרות בתי הספר במשך כחודש ימים על בניית מכונה והתמודדו בתחרות גמר בישראל. אלה שזכו בגמר בישראל קיבלו מימון להשתתפות בתחרות המכונות העולמית ע"ש רוב גולדברג, במסגרתה השתתפו מאות נבחרות מהעולם. בקטגורית און-ליין תיכונים שבה התמודדו נבחרות עתידים השתתפו כמה עשרות בתי ספר, בעיקר מצפון אמריקה.

השיפוט בתחרות נעשה בכמה סבבים על ידי העמותה ע"ש רוב גולדברג בראשותה של נכדתו של גולדברג. השופטים הם פיסיקאים, מורים ועובדי העמותה בארה"ב.

התחרות נערכת ברשת ולכן אין אירוע פיסי של חלוקת פרסים. בהמשך יישלח גביע ויוענק פרס כספי לבית הספר כמו גם שי סמלי לכל תלמיד והנחה על השתתפות בתחרות בשנה הבאה.

שר החינוך נפתלי בנט שיגר ברכה לצוות בית הספר והתלמידים: "שמעתי על הזכייה שלכם במקום השני בעולם לתיכונים. אתם מאוד חזקים בפיזיקה ואני רוצה לומר לכל התלמידים והמורים שכל כך התאמצו, הבאתם הרבה כבוד לישראל, אני גאה בכם ומאמין בכם. אתם יכולים להיות גאים בעצמכם, כי הוכחתם כשמתאמצים אין גבול למה שאפשר להגיע. שיהיה לכם המון בהצלחה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here