קרדיט: https://safety-products.co.il/

שחר מתגורר בישוב קטן בצפון הארץ וכל יציאה משם עם הרכב מרגישה לו כמו רולטה רוסית. ביציאה מהישוב יש צומת ללא רמזור עם שדה ראייה מצומצם ביותר. הגדר החיה של הבית הסמוך לצומת מקשה מאוד על כל מי שרוצה לצאת מהישוב מאחר והיא מסתירה חלק מהצומת ולא ניתן לדעת האם מגיע רכב משמאל. שחר (כמו כל התושבים למעשה) כל פעם מתקדם עוד קצת עם האוטו לתוך הצומת ומתפלל שלא יבוא במהירות רכב מהצד ויתנגש בו. רק כשחצי מהרכב כבר באמצע הצומת, ניתן לראות בבירור מה קורה מצד שמאל. מדובר על הימור שאסור לקחת מאחר וההשלכות שלו יכולות להיות קטלניות. הבעיה יכולה להיפטר בקלות על ידי הצבת מראה פנורמית בצומת.

מראה פנורמית – קווים לדמותה

מראה פנורמית היא מראה בעלת זווית קמורה המיועדת למקומות בהם שדה הראייה מצד אחד מוגבל, אך מצד שני חשוב שנדע מה קורה בשטח אותו אנו מתקשים לראות. המראה מוצבת מול אותו שטח בעייתי, משקפת מה מתרחש בו ועל ידי מבט קצר בה נדע מה קורה ונפעל בהתאם. הסיפור של שחר הוא מקרה קלאסי הדורש הצבת מראה. במקרה הספציפי הזה, המראה תוצב בצומת ותכוון מול צד שמאל המוסתר. כל מי שיוצא מהישוב יוכל פשוט להביט במראה ולראות האם מגיעה מכונית מצד שמאל או שהשטח פנוי. אין צורך להתקדם עם הרכב לתוך הצומת ואין צורך לחשוש. המראה למעשה מהווה זוג עיניים נוסף ומרחיבה את שדה הראייה.

צמתים הם אמנם אחד המקומות הכי נפוצים להצבת המראה, אך מלבדם ניתן למצוא אותה בין היתר גם בעיקולים, חניונים, חנויות גדולות ויציאה מחצרות.

יתרונותיה של המראה

מראה פנורמית נותנת מענה מיידי לבעיות של שדה ראייה מוגבל.

הימצאותה של המראה נותנת לנהגים אינדיקציה לכך שבאותו מקום יש סכנה פוטנציאלית.

התקנת המראה קלה, ללא צורך בתשתית או כלי עבודה כבדים. ניתן להתקין על מגוון עצמים כגון עמוד, גדר, קיר ותקרה.

עלותה נמוכה יחסית לפתרונות אחרים מאחר והיא מייתרת פעמים רבות את הצורך בהתקנת רמזורים או בניית כיכרות.

נחזור לשחר וחבריו – לאחר תלונות חוזרות ונשנות למועצה, הותקנה סוף סוף מראה ביציאה מהישוב והחיים של התושבים השתנו לגמרי. הנהיגה כבר לא מפחידה, כולם חשים הרבה יותר ביטחון וכמות התאונות באיזור ירדה משמעותית. ניתן לקבוע באופן שלא משתמע לשני פנים שמראה פנורמית היא לא סתם מראה, היא אביזר שמציל חיים.

באתר https://safety-products.co.il/, תוכלו לרכוש אונליין מגוון רחב של אביזרי בטיחות, כגון מראות פנורמיות, מעצורי חניה, פסי האטה ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here