סתיו עמר. קרדיט צילום: אלבום פרטי
רשת החינוך עתיד בחרה בסתיו עמר לניהול עתיד פסגות במגדל העמק. עמר: "המטרה היא שכל תלמיד יוכל לדמיין וליצור עבור עצמו תמונת עתיד מעשית ומעוררת השראה  – עם כישורים, מקצוע ותשתית להמשך הדרך"
סתיו עמר (36), נשואה ואם לשלושה ילדים מעפולה תנהל החל משנת הלימודים תשפ"ו את תיכון עתיד פסגות במגדל העמק, מרשת החינוך עתיד. היא בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד ולשון, תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך בהתמחות ניהול בית ספרי. לאורך 12 שנותיה בשדה החינוך עבדה כמחנכת כיתה, רכזת פדגוגית, רכזת בגרויות ומערכת שעות ורכזת מעורבות חברתית. בצבא היתה רכזת מתגייסים במדור קד"צ בלשכת גיוס בטבריה – ליווי והכוונה של בני נוער לפני גיוסם לצה"ל.
סתיו, מה הסיבה שבחרת במסלול של ניהול חינוכי ?
"בחרתי במסלול של ניהול חינוכי מתוך תחושת שליחות עמוקה. לאורך שנותיי, כמחנכת וכרכזת פדגוגית, ליוויתי בני נוער בצמתי חיים משמעותיים וראיתי עד כמה מערכת חינוכית מחויבת יכולה לשנות מסלול חיים ולקדם מוביליות חברתית. רציתי להיות בעמדה שמובילה שינוי, שמאפשרת להרחיב את ההזדמנויות של כל נער ונערה. בתפקיד הניהולי אוכל לבנות גשרים אמיתיים בין מערכת החינוך לעולם האקדמיה, להכשרה הטכנולוגית ולעולם התעסוקה, ולסייע לכל תלמיד למצוא את דרכו הייחודית. בעיניי, זהו תפקיד שמאפשר להעניק לתלמידים תקווה, כיוון ומסלול להתקדמות – לא רק בלימודים, אלא גם ברמה האישית והחברתית".
כיצד את רואה את תפקידך כמנהלת?
"אני רואה את תפקידי כמנהלת בראש ובראשונה בהובלה ערכית, מקצועית ואנושית. לייצר חזון שמחובר לשטח, לפעול עם הצוות בגובה העיניים, וליצור מרכז חינוך שהוא מרחב של צמיחה והתפתחות – הן עבור התלמידים והן עבור הצוות החינוכי. חשוב לי לטפח אקלים שמבוסס על אמון, הקשבה, משמעות ושותפות, במטרה לחזק את תחושת המסוגלות ואת החוסן האישי והקבוצתי של כלל קהילת בית הספר. במקביל, אוביל פיתוח של מסלולים שיפתחו לתלמידים דלתות לעתיד – חיבורים בין לימודים טכנולוגיים, הכנה לשוק העבודה וגישה לאקדמיה – כך שבית הספר יהיה נקודת זינוק ממשית לחיים בוגרים, עצמאיים ומשמעותיים".
מה הכי חשוב לדעתך ליישם כמנהלת בשנה הקרובה, אחרי שנתיים של מלחמה בעזה ומלחמה באיראן?
"המציאות הביטחונית המורכבת השפיעה עמוקות על התלמידים, על הצוותים ועל תחושת היציבות והשליטה. בשנה הקרובה, אחת המשימות המרכזיות תהיה חיזוק החוסן הרגשי – של התלמידים ושל אנשי הצוות ויצירת שגרה בטוחה, עוטפת ומעודדת הזדמנויות. במקביל, חשוב לי לחזק את הקשר בין הלמידה לבין החיים עצמם: להחזיר את הסקרנות, הרלוונטיות והאמון בלמידה ככוח מצמיח. בנוסף, אתמקד ביצירת תוכניות חדשניות לחיים שאחרי בית הספר – שיתופי פעולה עם תעשייה, מוסדות אקדמיים, גופים חברתיים והכשרות מקצועיות.
המטרה היא שכל תלמיד יוכל לדמיין וליצור עבור עצמו תמונת עתיד מעשית ומעוררת השראה  – עם כישורים, מקצוע ותשתית להמשך הדרך".
מה המוטו שלך בחיים ?
"חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה" (משלי כ"ב, ו'). למעשה, החינוך המשמעותי הוא לראות כל תלמיד כעולם ומלואו, ולהתאים לו את הדרך שמתאימה לו מבחינה אישית, רגשית ולימודית. כאשר אנחנו מצליחים לחנוך נער לפי דרכו, הדרך הזו נטמעת בו, מלווה אותו הלאה לחיים ומאפשרת לו לצמוח בביטחון. זו בעיניי שליחות חינוכית אמיתית – לא לכפות, אלא לגלות יחד את הדרך".
לקראת שנת הלימודים החדשה, מה תרצי לאחל לתלמידים?
"אני מאחלת לתלמידים היקרים שלי בראש ובראשונה שנה של יציבות וביטחון. שנה של צמיחה אמיצה, של התחדשות ושל אמונה – בעצמכם, בדרך שלכם ובכוחות העצומים שיש בכם. שתהא זו שנה שתאיר לכם את הדרך, תאפשר לכם לגלות את הייחוד שבכם ותעניק לכם כלים אמיתיים לבנות חיים מלאים במשמעות. תזכרו שהגעתם למקום שרואה אתכם, מקשיב לכם ומאמין בכם. זה לא רק בית ספר – זו נקודת זינוק לחיים".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here