קרדיט תמונה: FREEPIK

נהגים רבים נוטים להקל ראש בעבירה של נהיגה ברכב שהורד מהכביש לאחר שבוחן משטרתית החליט להורידו מהכביש בשל ליקויים כאלה ואחרים. מעבר לניקוד הרשום לצד העבירה, הרי שמדובר בעבירה חמורה הגוררת הזמנה לדין בבית משפט לתעבורה וכן פסילת רישיון נהיגה לתקופה מינמלית של 3 חודשים. 

עורך דין לתעבורה המתמחה בדיני תעבורה יוכל באמצעות טיפול משפטי נכון והולם להתמודד כראוי עם הדו"ח ולהפחית את הפסילה למינימום הנדרש ואף לבטל את נקודות משרד הרישוי הרשומות לצדה. 

נהיגה ברכב שהורד מהכביש מתי

רכב לקוי הוא רכב מסוכן לבטיחות הנהג ויתר משתמשי הדרך ואינו יכול להמשיך בנסיעה על כבישי ישראל. בוחן תנועה משטרתית אשר עבר קורס מיוחד ויעודי, רשאי לאחר שבדק את כלי הרכב להחליט כי הוא יורד מהכביש עד לתיקונו. רשימת הליקויים המאפשרים לבוחן תנועה להחליט האם להוריד רכב מהכביש מופעים בתוספת השביעית לפקודת התעבורה. 

עם הורדת הרכב מהכביש, ירשם לנהג דו"ח תנועה בהתאם לתקנה 306 לתקנות התעבורה שעניינה נהיגה ברכב לא תקין. היה והנהג לא יתקן את הרכב בהתאם להוראות בוחן התנועה וימשיך לנהוג בו הרי שהוא יזומן לשימוע בפני קצין משטרה אשר יוריד את הרכב מהכביש ויאסור את השימוש בו. 

ככל והנהג ייתפס לאחר מכן נוהג שוב ברכב, הרי שתרשם לו הזמנה לדין בהתאם לתקנה 308 לתקנות התעבורה ועליו יהיה להתייצב בבית משםט לתעבורה ולתת את הדין על מעשיו. הזמנה לדין במקרה זה תכלול 8 נקודות משרד הרישוי וכן עונשים אחרים אשר יוטלו על ידי בית משפט לתעבורה כפי שנראה מיד. 

נהיגה ברכב שנאסר לשימוש מה העונש 

ובכן, מדובר בעבירה שעניינה הזמנה לדין לרבות רישום 8 נקודות משרד הרישוי וחובת פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים מינימום. יש לשים לב כי פסילת מינימום הינה פסילה הקבעה בחוק כך שגם לבית המשפט אין שיקול דעת אם להתערב בה או לא. מעבר לפסילת רישיון הנהיגה ונקודות משרד הרישוי אשר ירשמו לנהג, הרי שעבירה של שימוש ברכב שנאסר בו שימוש תגרור פסילה על תנאי וקנס כספי לשיקול דעתו של בית המשפט. 

כאשר מדובר בעבירה מסוגה אשר חוזרת על עצמה, סביר להניח שבית המשפט יטיל עונש קשה יותר ופסילה ממושכת יותר משלושה חודשי פסילה הקבועים בחוק. נהגים רבים לא מודעים לחומרה של נהיגה ברכב שנאסר בו שימוש אך ההשלכות של ביצוע עבירה זו יכולות להיות משמעותיות הן לטווח הקצר ע"י בית המשפט והן לטווח הארוך מטעם משרד הרישוי.  

כיצד ניתן לבטל את איסור השימוש ולהשיב את הרכב חזרה לכביש 

רכב שנאסר לשימוש על ידי בוחן תנועה יידרש לתיקונו המידי ולאחר מכן לבדיקתו החוזרת על ידי בוחן משטרה. רק לאחר תיקון כל הליקויים שנמצאו ברכב ובדיקתו על ידי בוחן תנועה, ניתן להשיב את הרכב לנהיגה תקינה על הכביש. יש לשים לב כי כל עוד לא התקבל אישור מאגף התנועה להשבת הרכב לכביש אסור לנהוג בו ונהג אשר ייתפס נוהג בו עלול לעמוד לדין.

כיצד ניתן להתמודד עם עבירה של נהיגה ברכב שנאסר בו שימוש 

עם קבלת ההזמנה לדין, יש לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת שיצלם את מלוא חומר החקירה הרלוונטי ויבדוק אם יסודות העבירה מתקיימים. במקרה של ביצוע עבירה זו יש לוודא כי טופס השימוע קיים ואכן נמסר לנהג או לבעלים של הרכב כי הרכב נאסר לשימוש. בהעדר טופס השימוע, לא מתקיימים יסודות העבירה. 

עורך דין תעבורה המתמחה בטיפול בעבירות תנועה, ינהל משא ומתן עם התביעה המשטרתית במטרה להצביע ולהוכיח כי נפלו פגמים בראיות ויחתור לתיקון העבירה לעבירה אשר לא תחייב פסילת רישיון הנהיגה וכן לא תשא לצדה נקודות משרד הרישוי. במקרה של הזמנה לדין בגין עבירה של נהיגה ברכב שנאסר לשימוש, עלול הנהג לספוג עונשים משמעותיים וקשים הן מצד בית המשפט והן מצד משרד הרישוי. יש לפנות לעורך דין תעבורה ולוודא כי רישיון הנהיגה לא יפגע. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here