דרך יצחק נבון
דוברות עיריית עכו

במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי, סגנו ומ"מ זאב נוימן, מנכ"ל העירייה ואורחים נחנכה בתחילת השבוע "דרך יצחק נבון" על שם נשיאה החמישי של מדינת ישראל. הטקס נערך בהשתתפות בני משפחת נבון, מנכ"לית העמותה להנצחת מורשת יצחק נבון, יפית ניסן-מרום, חברי מועצת העיר רפי לוזון ונתנאל אלפלס. דרך יצחק נבון תיקרא מקטע הכביש של כיכר רוטרי בעכו ועד צומת עין המפרץ. את הטקס הנחתה בטוב טעם מנהלת אגף קשרי קהילה בעירייה, ליזו אוחיון.

דרך יצחק נבון
דוברות עיריית עכו

במהלך הטקס אמר ראש העיר עכו שמעון לנקרי: "נבון הנשיא, שר החינוך, ח"כ, איש רוח וספר ואחד היוצרים הגדולים ייזכר בלבנו כמי שהניף בגאון את תרבות יהדות ספרד. הוא מסמל עבורנו את הדמות לקרוב לבבות בין יהודים וערבים, ואין טוב יותר מאשר להנציח את שמו בעיר הדוגלת בחיים משותפים והמשמשת מודל לדו קיום".

עוד אמר לנקרי: "אי אפשר להתעלם מהעובדה שנבון הוא שידע לחבר בין הקצוות ובאמצעות מחזה מצליח באופן חסר תקדים, "בוסתן ספרדי", אותו כתב העלה את קרנה של התרבות המפוארת שנשכחה ולא באה לידי ביטוי בתרבות הישראלית. כולי תקווה, שנמשיך ללמוד וללמד את מורשתו של יצחק נבון ז"ל.

ארז נבון, בנו של הנשיא אמר: "האירוע בעכו מרגש במיוחד משום שעכו מסמלת את תמצית משנתו של אבי. עכו היא דוגמא  ומופת לאפשרויות לחיות ביחד דתיים וחילוניים, אשכנזים וספרדים, יהודים וערבים". לאחר דברי הברכה הוסר הלוט מעל המונומנט עליו הונצחה דרך יצחק נבון. את האבן פיסל קובי כחלון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here