קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

בטקס בנוכחות ראש העיר, סגניו והזמר יוני רכטר נחשף המתחם ששופץ על ידי תושבי השכונה ואמן הגרפיטי בנצי ברופמן בהשראת השיר "ערב עירוני" אותו הלחין הזמר

השבוע התקיים טקס הסרת הלוט ממתחם הפלייסמייקינג ברחוב הורד 2 על ידי האגף לשירותים חברתיים – מדור קהילה. פלייסמייקינג הינו תהליך בו התושבים ביחד עם הרשות לוקחים מקום ציבורי שעד כה שימש רק לשם מעבר בין הבתים, מטפחים אותו ומייצרים בו אלמנטים שהופכים אותו ליותר שימושי ונעים עבור התושבים, אשר לוקחים עליו בסופו של דבר אחריות ומרגישים בכל ליבם שהמקום שייך להם והם שייכים לו.

ברחוב הורד 2 ישנו מקלט עם שטח ציבורי נרחב הכולל שטחי אדמה לא מנוצלים ומספר ספסלים. את הפוטנציאל של המקום זיהו אהובה גובני חגי, מנהלת מדור קהילה באגף לשירותים חברתיים, ושרון קסיס עו"ס קהילתית ומנהלת תכנית "עיר נקייה ומקיימת", כמקום שיכול להפוך למרכז ציבורי המושך אליו את תושבי המתחם להנאתם ולטיפוחם.

בעזרת התקציב שקיבלו ממשרד הרווחה, גייסו למשימה את אמן הגרפיטי המקומי בנצי ברופמן ואת אדריכלית הנוף נגה כרמל. התכנון היה להקים במקום גינה קהילתית אותה יטפחו התושבים, ולצייר על כל מה שרק אפשר – קירות המקלט, ספסלים, קוביות בטון, פתחי האיוורור ועוד. החוט המקשר בין כולם הינו השיר "ערב עירוני", של המשורר נתן אלתרמן ז"ל, והמלחין יוני רכטר שנכח בטקס במעמד ראש העיר אלי ברדה, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר סרגיי אוקלנדר, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה אלי בקסיס, אסתי דורון, מפקחת עבודה קהילתית של משרד הרווחה, שלום זוזוט, מנכ"ל העירייה, סיון קסלסי, עוזרת ראש העיר, מומי בן סימון, מנהל האגף לשירותים חברתיים, יניב בן יוסף, מנהל אגף שפ"ע , אהובה גובני-חגי, מנהלת מדור קהילה ותושבי המקום.

המלחין יוני רכטר אמר: "התרגשתי מאוד לראות את המתחם המרשים. אך עוד יותר התרגשתי לפגוש את החמימות והקהילתיות שהפגינו תושבי העיר. תרבות נוצרת במפגש בין אנשים, ולשם כך צריך מקום מפגש. אני שמח שהשיר "ערב עירוני" היווה את ההשראה למקום המפגש הזה ברחוב הורד במגדל העמק".
אלי בקסיס הוסיף: "מתחם הורד 2 הינו הוכחה חיה לחשיבותה של העבודה הקהילתית בקרב התושבים, אשר מקבלים את הכלים והמוטיבציה לקחת אחריות על סביבתם, מרגישים שייכות למקום ומעלים את איכות חייהם. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה".
אלי ברדה סיכם: האירוע מחזק את השילוב של הקהילתיות, התרבות והנראות המטופחת. יישר כח ליוני רכטר שכיבד אותנו בנוכחותו ולכל המעורבים בהקמת מתחם פלייסמייקינג זה, המצטרף למתחמים אחרים שכבר הוקמו ברחוב תשי"ג ושעוד יוקמו בעירנו היפה".

קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here