ניסוי הרב מרכזי בחולי סרטן שלפוחית השתן בבית החולים בנהריה

tמתחילהאת הניסוי הרב מרכזי בחולי סרטן שלפוחית השתן בבית החולים בנהריה טרהקאוט, חברת ביומד העוסקת בפיתוח פתרונות מתקדמים לשחרור מושהה של תרופות בתחום האורולוגי, התחילה בניסוי בבית החולים בנהריה. מדובר בניסוי רב מרכזי המתבצע באירופה ובישראלעל מנת להשוות את היעילות הקלינית של תרופות כימותרפיות בשילוב מערכת שחרור מושהההייחודית של החברה,TCGelבהשוואה לטיפול הקיים. התרופה בשילוב הג'ל תינתן לחולים שאובחנו בסרטן שלפוחית השתן והנמצאים לפני ניתוח כריתת הגידולים. מחקר זה מבוסס על ניסויי בטיחות והתכנות קודמים שסיימה החברה בהצלחה הניסויים בארץמתקיימים כאמור בבית החולים בנהריה וכן בבתי החולים מאיר, שיבא, בלינסון וולפסון.

מערכת TCGel של טרהקאוט מציגה מאפיינים רגישי טמפרטורה מיוחדים המאפשרים לג'ל להפוך למצב צבירה נוזלי בקור ובחזרה לג'ל בטמפרטורת הגוף. במצב הצבירה הנוזלי, ההידרו ג'ל מעורבב עם התרופה הכימותרפית לפני החדרתה לשלפוחית. בתוך הגוף, הג'ל המכיל את התרופה, נצמד לדופן השלפוחית ומשחרר באופן איטי את התרופה לאורך מספר שעות. מערכת TCGel מאפשרת שליטה בתהליך השחרור של התרופות לשלפוחית ומעניקה יכולת להחדרת כמויות גדולות של תרופה על מנת למקסם את הטיפול המקומי. הג'ל מוחדר בצורה פשוטה לשלפוחית בשימוש בקטטר סטנדרטי ומתמוסס לחלוטין בשתן.

גיל חכים, מנכ"ל חברת TheraCoat ציין "התחלת הניסוי הנוכחי הינה אבן דרך מהותית לחברה. אנו מאמינים כי תוצאות ניסוי זה ידגישו את החשיבות בשימוש בטכנולוגית השחרור מושהה שפיתחה החברה מדובר בצורך קליני מהותי בטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן. הטיפול שלנו עשוי לשפר את יעילות ובטיחות הטיפול וכן את הנוחות למטופל". פרופ' אריה בלדגרון, יו"ר החברה, ציין "הפלטפורמה הטכנולוגית הייחודית של החברה מהווה אופצית טיפול חדשנית לכ-600 אלף חולים בארה"ב בלבד, המאובחנים מידי שנה כחולי סרטן". סרטן שלפוחית השתן הינו הסרטן ה-4 הנפוץ ביותר בגברים וה-7 בנשים, עם כ-840 אלף חולים באירופה וכ-530 אלף חולים בארה"ב, כאשר למעלה מ-180 אלף חולים חדשים מאובחנים מידי שנה בארה"ב ובאירופה. בלמעלה מ-35% מהמקרים, ישנה הישנות של המחלה לאחר כשנה ולכן דורשטיפול ומעקב לאורך כל החיים אחרי המחלה, סרטן שלפוחית השתן הינה אחת המחלות היקרות ביותר עבור כל חולה.

אודות TheraCoat מתמחה בפיתוח מערכות לשחרור מושהה של תרופות אשר הוקמה בשנת 2004 על ידי אורולוגים ומומחים לחומרים ביולוגיים. דירקטוריון החברה והוועדה המייעצת של החברה כוללים מומחים בינלאומיים בתחום האורולוגיה, בכירים בתעשיית הפארמה ואנשי עסקים בכירים, ביניהם פרופ' אריה בלגרון ומר הורביץ המכהנים בדירקטוריון טבע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here