דמותה של הצפרדע
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק .

דמותה של הצפרדע "ניקיטה" המשמשת פרזנטורית של תכנית הניקיון העירונית 'עיר נקייה ומקיימת' במגדל העמק, הוטבעה על פחי "הצפרדע" והוצבה בפארקים ברחבי העיר ומבקשת מהתושבים לסגור את דלתות הפחים ולשמור על הניקיון.

דמותה של הצפרדע "ניקיטה" הוטבעה על פחי "הצפרדע"
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק .

תושבי מגדל העמק, שכמדי יום פינו את האשפה הביתית שלהם לפחי "הצפרדע" השכונתיים, הופתעו לגלות לאחרונה את דמותה של "ניקיטה", הצפרדע החביבה של תכנית "עיר נקייה ומקיימת", מוטבעת על גביי דלתות הפחים ומבקשת מהם להקפיד לסגור את דלתות האשפה אחריהם ולשמור על הניקיון. מנתוני אגף חזות העיר (שפ"ע) עולה, כי פעמים רבות עובדי הפינוי מוצאים את דלתות הפחים פתוחות לרווחה. השארת הדלתות פתוחות מהווה מפגע תברואתי עבור התושבים, היות ומתאפשרת כניסה של בעלי חיים ומזיקים שונים לתוך הפח, הריחות הלא נעימים מתפשטים באוויר, והחתולים עצמם קורעים את שקיות האשפה ומפזרים אותה מחוץ לפח.

בעקבות כך החליטה הרשות, במסגרת תכנית "עיר נקייה ומקיימת", בהובלת האגף לשירותים חברתיים – מדור קהילה, לצאת במסע הסברה ייחודי של "ניקיטה" שצוירה על כל דלתות הפחים ברחבי העיר על ידי הצייר המקומי בנצי ברופמן ומשם היא פונה אל לב התושבים ומצפונם בבקשה להשליך את האשפה לפחים, לשמור על הניקיון מסביב לפחים ולסגור את הדלתות בסיום. מסר זה מצטרף לשורה של מסרים שונים הקוראים לתושבים לשמור על ניקיון הסביבה, לקחת אחריות משותפת עליה ולהתנהג כלפי המרחב הציבורי בכבוד כפי שנהוג כלפי הבית. בנוסף, הוצבו "בועיות" ברחבי הפארקים השונים במגדל העמק ובהם מבקשת "ניקיטה" מהציבור לשמור על הניקיון ולהשליך פסולת לפחים.

יגאל כהן, סגן מנהל אגף חזות העיר: "אנו משקיעים רבות בהחלפת ובשיפוץ הפחים הקיימים, לרבות החלפת דלתות שבורות. אין ספק שככל שנעבוד יותר בשיתוף פעולה עם התושבים, כך העיר שלנו תטיב להיות נקייה ומקיימת. על ההורים השולחים את ילדיהם לזרוק את האשפה, להסביר להם כיצד לעשות זאת נכון תמיד בפח ותמיד לסגור את הדלת".

מנכ"ל הרשות שלום זוזוט: "תכנית חומש להחלפת פחי האשפה בפחים מוטמנים יצאה לדרך בעוד צעד חשוב לשמירה על יופייה וניקיונה של העיר".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here