קרדיט: Canva

ניתוח החלפת ירך היא פרוצדורה רפואית מאוד נפוצה במיוחד בקרב אנשים מעל גיל 60. הסיבה העיקרית לכך זאת שנוצרת שחיקה טבעית של העצם במהלך השנים, ואף לא מעט אנשים סובלים מאוסטאוטריטיס (דלקת פרקים ניוונית) שגורמת לנו לכאבים בלתי נסבלים ומגבילה אותנו באופן משמעותי בחיי היומיום. יחד עם זאת, למרות שניתוח החלפת ירך הוא בעל אחוזי הצלחה הגבוהים מ-90%, תהליך ההחלמה שלו הוא אינו תהליך פשוט המלווה בכאבים עזים, וחשוב לזכור שעדיין קיימים 10% מהמטופלים שעבורם הניתוח לא נחל הצלחה, ואף שאחוז הסיבוכים עומד על 5%. ובכל זאת, עדיין מדובר בניתוח מומלץ במיוחד שעלול לשפר משמעותית את חייכם, ולהפחית את הכאבים מהם אתם סובלים ברמה היומיומית. אז האם כדאי לעבור ניתוח החלפת ירך? הנה המידע שיעזור לכם להחליט.

מהי הפרוצדורה של ניתוח החלפת ירך?

הפרוצדורה הרפואית הזו נעשית תחת הרדמה מקומית או מלאה, כאשר במהלכה המנתחים האורתופדים מבצעים חתך בירך סביב ה-10 ס"מ ויותר ומסירים את החלקים הפגועים והשחוקים ומחליפים אותם בשתלים מלאכותיים. כמו כן, בימינו קיימים שתלים איכותיים ומתקדמים במיוחד העשויים קרמיקה או קובלט כרום אשר יכולים להחזיר לכם את התנועה לירך ולשפר את הגמישות והתנועה שלכם, אך חשוב מכך, להפחית ואף להעלים את הכאבים בזמן ביצוע הפעולה. בנוסף, גם האופרציה הרפואית עצמה מתפתחת ומשתכללת משנה לשנה, וכיום אף ניתן לבצע את הניתוח בעזרת רובוט רפואי המופעל על ידי רופאים מובילים, ולבצע את ההליך באופן מדויק ומהיר שמביא לתוצאות מדהימות.

האם קיימים טיפולים אחרים?

התשובה היא כן. הטיפולים השונים מציעים תרופות נוגדות דלקת, הזרקת סטרואידים או פיזיותרפיה, אך התוצאות שלהם אינן יעילות לטווח ארוך כמו ניתוח החלפת ירך.

מהם הסיכונים הכרוכים בניתוח החלפת ירך?

כמו בכל הליך רפואי קיימים סיכונים שיש לקחת בחשבון. מעבר לאי הצלחת הניתוח, כאשר מדובר בניתוח החלפת ירך הסיכונים של הפרוצדורה כוללים היווצרות של קרישי דם בוורידים ברגליים לאחר הניתוח, זיהום בחתך, נזק לעצבים, ועוד. ובכל זאת, למרות שאין ספק שהסיכונים הללו גורמים לחשש רב ומוצדק, ההצלחה המוכחת של ניתוח החלפת ירך, והיתרונות של הצלחתו, הופכים אותו לניתוח בטוח ומומלץ.

עבור מי מומלץ ניתוח החלפת ירך?

ניתוח החלפת ירך הו פתרון יעיל ומומלץ עבור אנשים הסובלים משחיקה של הסחוס בירך, אנשים סובלים מכאבים כרוניים בעקבות שבר ישן בירך, אנשים שסובלים מדלקת פרקים כרונית, ואנשים שנולדו עם פריקה של מפרק הירך. כמו כן, חשוב לזכור שמדוב בתהליך החלמה של כמה חודשים שמלווה בכאבים ובמגבלות פיזיות.

מהן העלויות של ניתוח החלפת ירך?

עלות ניתוח החלפת ירך במגזר הרפואי הפרטי עלולה לעלות בין 35,000-20,000 ש"ח. יחד עם זאת, ניתן להפעיל את הביטוח הרפואי שישתתף או יכסה את ההוצאות, או לחילופין לבצע את הניתוח דרך קופות החולים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here