נשיאת ביהמ
קרדיט: דוברות בתי המשפט

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ומנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, ערכו בשבוע שעבר ביקור בן יומיים (ב-31-30 באוקטובר) בבתי משפט במחוז הצפון: בבתי המשפט בקצרין, מסעדה, קריית שמונה, צפת, טבריה, בית שאן ועפולה וכן בהיכל בית המשפט בנצרת שם נמצאים בית המשפט המחוזי, בית המשפט השלום ובית הדין האזורי לעבודה של נצרת.

עם כניסתה לתפקיד החליטה הנשיאה חיות כי מעת לעת תסייר בכל אחד ואחד מבתי המשפט הפרוסים במחוזות השונים ברחבי הארץ, במטרה לפגוש מקרוב את השופטים ואת הצוות המינהלי בסביבת עבודתם, לשמוע על הצלחות והישגים ולזהות אתגרים ועניינים הטעונים תיקון. זהו הסבב השני של ביקורים שמקיימים הנשיאה והמנהל במחוז הצפון.

נשיאת ביהמ"ש העליון ומנהל בתי המשפט ביקרו בבתי המשפט במחוז הצפון
קרדיט: דוברות בתי המשפט

בביקור הנוכחי קיבלו הנשיאה והמנהל עדכונים מפי נשיאי בתי המשפט במחוז ומפי השופטים על פעילות בתי המשפט, הישגיהם ותרומתם לחברה ולקהילה. בין השאר, נסקרה פעילותו של בית המשפט  הקהילתי שהחל לפעול לפני כשנה בנצרת במטרה לשקם נאשמים בסיוע הקהילה המקומית ומעגלי תמיכה שזוהו כגורם המפחית חזרה לעבריינות.

הנשיאה והמנהל שמעו גם על התוכנית להתחיל לקיים החודש בבית המשפט השלום בקריית שמונה דיונים בחלק מן התיקים הקבועים בפני בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, כדי להקל על המתדיינים המתגוררים באזור הצפון את הנגישות לקיום ההליך.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אמרה: "אני רואה חשיבות רבה בביקורים בבתי המשפט במחוזות ובמפגש הבלתי אמצעי עם הנשיאים, השופטים והעובדים במחוז. גם בעידן הדיגיטלי, אין תחליף למגע הישיר. במסגרת הביקורים הללו אנו לומדים רבות על האתגרים שעמם מתמודדים בתי המשפט במחוזות ועל העשייה הרבה והברוכה הנעשית בהם לטובת הציבור".

נשיאת ביהמ"ש העליון ומנהל בתי המשפט ביקרו בבתי המשפט במחוז הצפון
קרדיט: דוברות בתי המשפט

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here