קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג, השתתף הערב, בסעודה לשבירת צום הרמדאן (אפטאר) של לשכת עורכי הדין בנוף הגליל. עוד השתתפו בסעודה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, שר המשפטים גדעון סער, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית שיח' מוואפק טריף, ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט ונוספים.

נשיא המדינה פתח את דבריו בערבית ואיחל לאורחים ערב טוב ורמאדן כרים: "אני שמח להיות כאן איתכם הערב, עם חברות וחברים שאני מכיר רבים מהם שנים ארוכות, במעמד שהוא משמעותי וחשוב עבורי, כמי שגם מכיר וגם מוקיר את יופיו של האסלאם ואת התוכן העשיר של מנהגיו. חודש הרמדאן מקפל בתוכו משמעות אדירה, שלא צריך להיות מוסלמי כדי להזדהות איתה וכדי להעריך אותה. זה חודש שמעצים את הביחד, את הסולידריות ואת השותפות, חודש של משפחתיות, אמונה באל, והתבוננות פנימית, וגם וזה אולי הדבר החשוב ביותר, זמן של הבנה וסובלנות כלפי האחר והשונה."

קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

הנשיא הוסיף ואמר: "החודש החשוב הזה, וסעודת האפטאר החגיגית הזאת, הם הזדמנות עבורנו לשוב ולהיפגש, ולהעצים את המשותף והמחבר בין כולנו. כולנו צריכים לעמוד יחד, כתף אל כתף, ולהילחם בנחישות נגד השנאה, נגד מי שמעוותים את האמונה, נגד מי שמנסים לגרום לנו לפעול זה נגד זה.״

הנשיא חתם את דבריו ואמר: "אני מאחל לכם ולכן, המשך הצלחה ומימוש עצמי במילוי שליחותכם המקצועית, ולקוות כי תהיו שותפים לעשיית צדק, פשוטה כמשמעה. אני מאחל לכולנו שממש כמו פרי התמר, שאיתו אנו שוברים את הצום, כך גם אנחנו – יהודים וערבים, נצמח יחד ונדע תמיד למצוא ולחזק את המחבר והמשותף לנו," וסיים את דבריו ובערבית ואמר: "מאחל שחודש החסד והטוב יסתיים בטוב. תודה לכולכם – ברוכים תהיו!"

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here