קרדיט: Photo by Sid Leigh on Unsplash

אם אתם סובלים מהתופעה, קודם כל, דעו כי אתם ממש לא לבד. אמנם, יש כמו הסכם שבשתיקה סביב נושאים מסוימים. כיוון שרבים מרגישים לא בנוח לדבר עליהם בכלל. אבל האמת היא כי מדובר על בעיה שכיחה הרבה יותר ממה שנדמה לכם בכלל. יתרה מזאת, אם אתם סובלים, אין סיבה לא לעשות את הדרוש כדי להרגיש טוב יותר. במאמר הבא נדבר בהרחבה על התופעה וכמובן, נסביר מה אפשר וכדאי לעשות.

הקדמה קצרה וחשובה

הגוף שלנו זו מערכת משוכללת אשר מאפשרת לנו לעשות אינספור פעולות באופן חופשי, בלי לחשוב על כך בכלל. אבל האמת היא כי לכל מערכת יש תפקיד חשוב וקריטי לבריאות הגוף. בין היתר, מערכת השתן והצואה, אחראית על סילוק הפסולת מהגוף לאחר הארוחה. אנחנו צורכים מזון, כמובן, כדי לחיות וכדי לאפשר למערכות הגוף השונות לפעול בלי בעיה. בהמשך, מערכת העיכול מעבדת את האוכל. היא משתמשת בחומרים החיוניים בתור אבני בניין לגוף ואת שאר החומרים, היא מעבדת לכדי פסולת. כלומר, הצואה. כדי שזו תצא, פי הטבעת צריך להיפתח ולאפשר לה לצאת בצורה מבוקרת. לכן, סביב פי הטבעת יש לנו כלי דם ושרירים המאפשרים זאת. טחורים זה השם של אותם כלי דם. כלומר, אם נגיד את האמת, לכולנו. לכל אחד ואחת מאיתנו יש טחורים. הבעיה מתחילה כאשר הם מתנפחים, הופכים מגורים, אדומים ואפילו יורד מהם דם. אז אנחנו צריכים להבין מה אפשר לעשות. הסימנים לכך שיש בעיה זו הופעה של דם טרי על הנייר איתו מנקים את האיזור. תחושה של גירוי תמידי, אדמומיות ונפיחות.

איך נראית התופעה הלכה למעשה

טחורים זו תופעה בה אותם כלי דם מתנפחים או נקרעים, בעקבות עודף של לחץ באיזור הפגוע. אנחנו מפרידים את המקרים למה שנקרא טחורים פנימיים וטחורים חיצוניים. החיצוניים בדרך כלל לא כוללים הופעה של דם טרי. אנחנו מדברים על פגיעה בכלי הדם הסובבים את פי הטבעת. שם יש לנו עצבים ולכן, בדרך כלל, אנחנו מדברים על מקרים הנחשבים כואבים יותר. לעומת זאת, טחורים פנימיים מתייחסים לכלי הדם הממוקמים בתוך הרקטום. שם הם בדרך כלל ידממו יותר, אבל יכאבו פחות. כיוון שזה איזור עם פחות עצבים.

חשוב לומר כי התופעה עצמה לא נחשבת מסוכנת. אבל כיוון שתמיד טוב לברר מה המצב לאשורו, כן כדאי לפנות לקבלת מענה רפואי. עיקר העניין הוא למצוא את הדרך לטפל בתסמינים הלא נעימים, אבל בגדול, אנחנו מניחים כי התופעה תחלוף מעצמה.

מה עושים כדי לטפל

קודם כל אנחנו יודעים כי עליה במשקל, לחץ, פעילות גופנית מאומצת וכן הלאה, יכולים להביא להישנות התופעה. אמנם, יש מקרים בהם אין ממש מה לעשות. למשל, נשים בהיריון לא יכולות להפסיק אותו רק בגלל טחורים. אבל כן כדאי להקפיד על פעילות גופנית מתאימה, על תזונה מאוזנת וכן הלאה.

כדאי מאוד לשתות מספיק מים. מה שישפר את מרקם הצואה וידרוש פחות לחץ בהמשך. תזונה מאוזנת הכוללת סיבים גם כן יכולה לשפר את המצב. בצורה משמעותית.

בנוסף, כדאי לשמור על הגיינה אישית. לנקות את האיזור הפגוע באופן קבוע. כמו גם ניתן להשתמש בתכשירים אשר יכולים להוריד את הנפיחות ולשפר במידה משמעותית את תחושת הכאב ואי הנוחות.

העיקר הוא לזכור כי יש מה לעשות

אז נכון, זה אף פעם לא נעים. אבל אתם לא צריכים להרגיש חסרי אונים. אם אתם סובלים מטחורים, יש הרבה מה שאפשר לעשות. הקפידו לשמור על עצמכם ולאורך הזמן תראו שיפור.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here