הצנחנים והסופר עמנואל בן סבו עם הנשיא ראובן ריבלין
צילום: דוברות בית הנשיא

כשחיים אושרי, ציון כרסנטי וד"ר איציק יפעת יצאו לקרבות במלחמת ששת הימים, הם לא שיערו שדרכם תיפגש לעולמים בתמונה אחת אל מול הכותל המערבי המשוחרר. ביום שני השבוע התרגש נשיא המדינה ראובן ריבלין לארח את הצנחנים והסופר בלשכתו בירושלים.

המחנך, הסופר, המשורר והפובליציסט עמנואל בן סבו, מנגיש לקוראים הצעירים   את הספר  המרגש: "אריות על הגבעה", חלק משמעותי בסיפור הישראלי.

ביום שני השבוע אירח נשיא המדינה . ראובן, רובי ריבלין,  את שלשת הצנחנים בלשכתו לרגל הוצאת ספר הילדים החדש ,"אריות על הגבעה" ,לאחר דברי ברכה ,העלאת זיכרונות מימי מלחמת ששת הימים. אמר הנשיא לסופר עמנואל בן סבו: " זהו ספר חשוב ביותר לדור הצעיר, שם הספר ממש מתאים אכן הלוחמים היו אריות על גבעת התחמושת ". הנשיא אף התרגש  כשקיבל מהלוחמים את כריכת הספר עם הקדשה אישית.

הם בכלל היו אמורים לצנוח בצניחה קרבית באל עריש, בין לבין כתבו מכתבים בעמדת המכתבים להורים, לחברה, לאחים, עצמו עיניים בהתרגשות כשהרב שלמה גורן, הרב הראשי לצה"ל חיזק אותם והעניק את תפילת הדרך לצנחן, קיבלו באכזבה את ההחלטה לקפל את המצנחים ולהסתער על גבעת התחמושת. הם לחמו כמו אריות על הגבעה, מול הלגיונרים הירדנים, שעות של מוות, ריח כאבים וייסורים, גבורה ותעצומות נפש ששיאם שחרור הכותל.

שלשת הצנחנים, גיבורי הספר החדש והמרגש,  "אריות על הגבעה", ציון כרסנטי, חיים אושרי וד"ר איציק יפעת יצאו לקרבות כל אחד ממקום אחר, שלשתם לחמו בגבורה מתוך תחושת שליחות למען עם ישראל.

"ספר הילדים החדש, 'אריות על הגבעה', נכתב מתוך תחושת כבוד לפרק ההיסטורי  של הקרבות על העיר העתיקה עד לשחרורה". אומר המחנך-סופר עמנואל בן סבו, ומוסיף: "צילומו ההיסטורי של חתן פרס ישראל המנוח, דוד רובינגר ז"ל, אשר נכנס לפנתאון הישראלי ובו מביטים הצנחנים בערגה, בכמיהה, בכאב ובעוצמה, הוא בבואה של המלחמה ההיא. הצילום ההיסטורי הוביל אותי לאורך כל כתיבת הספר, בראיונות עם גיבורי התמונה והיסטוריונים צבאיים, כדי להיות הכי קרוב לאמת ההיסטורית". אומר עמנואל בן סבו.

ציון כרסנטי, ציגי, אחד משלשת הלוחמים המונצחים בתמונה המפורסמת, התרגש עד מאוד כשקיבל את הספר לראשונה.

"המפגשים של חבריי ושלי עם הסופר עמנואל בן סבו היו מרגשים, הסופר הצליח לדייק אותנו, להצליב עדויות מהמלחמה שהתרחשה לפני 52 שנה ולזקק את העובדות ההיסטוריות באזמל סופרים רגיש, עדין ונאמן לאמת. זו ללא ספק אומנות גבוהה ביותר.

שלשת הצנחנים ואני בתוכם, הופענו ברחבי העולם, מרצים על המלחמה ,בבתי ספר . באקדמיה, בפני חיילים  חתני בר מצווה נפגשים איתנו לקראת האירוע המשמעותי. ספרים נכתבו אודות הקרב הזה, אך אני קובע חד משמעית, הספר הנפלא הזה: "אריות על הגבעה", הוא המרגש אותי ביותר, אני רואה בספר זה סוג של שליחות חינוכית, ערכית, חווייתית כספר לבני הדור הצעיר, המחבר אותם לאתוס הלאומי, שחרור ירושלים הבירה. אנחנו מקדישים את הספר הזה לאריות על הגבעה, הגיבורים שנשארו לנצח על הגבעה ולא זכו לראות את התפתחות העם היהודים בירושלים, כשאין בליבה חומה. זו ההנצחה הראויה להם. אנו מודים ומעריכים את פועלו הספרותי, היצירתי ובעיקר הרגיש של הסופר עמנואל בן סבו, שנגע ברגישות בקרב הקשה על הגבעה". אומר ציגי כרסנטי.

הספר יצא בהוצאת האיכות "מיטב-ארגמן".

הצנחנים  והסופר עמנואל בן סבו עם הנשיא ראובן ריבלין
צילום: דוברות בית הנשיא

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here