צילומים- ערן צוקרמן

עונת הנדידה בעיצומה וכחצי מיליארד ציפורים עוברות כרגע מעל ישראל בדרכם מאירופה שמתקררת לאפריקה שמתחממת. חלקן, כדרך הטבע יפלו תשושות לקרקע וחלקן ייפגעו מיד אדם, בין אם במתכוון ובין אם לא. בכל מקרה, הציפורים צריכות לעצור לאכול, למילוי אנרגיה חיונית להמשך המסע. לדוגמה- שקנאי בגודל ממוצע, יצרוך כ- 3 ק״ג דגים ביום הראשון להגעתו, וכ- 800 גרם דגים בכל יום נוסף שישאר בארץ.

כ- 40,000 אלף שקנאים יעצרו ל״תדלוק״ בישראל, והכל על חשבון החקלאים, מגדלי הדגים בישראל. הציפורים הנודדות, מוגנות באמנה בינלאומית, שעליה חתומה גם מדינת ישראל ולפיה חל איסור על ירי חי על הציפורים הנודדות, למרות הנזק שהן גורמות. לשמחתנו הרבה, מגדלי הדגים פועלים להגן על ברכות הדגים באמצעי הרחקת אל פגע של העופות הטורפים ומספר העופות הפגועים הולך ופוחת באופן משמעותי לאורך השנים האחרונות. בשנים האחרונות, השקיע ארגון מגדלי הדגים, מיליוני שקלים בפיתוח שיטות אל פגע לגירוש הציפורים כגון לייזר, תותחי קול, רשתות למיניהן, סירות אוטונומיות הפועלות ביעילות רבה בשטחי הבריכות ומרחיקות את העופות וכו. גם בדרכים אלו עלולה להיווצר בעיה, לדוגמה כאשר הרשת לא מתוחה הציפורים מסתבכות ונפצעות, נציין שמגדלי הדגים מודעים למצב ופועלים כל העת לשיפור המצב.

צילומים- ערן צוקרמן

עמותת "למען חיות הבר" הגיעה להסכם עם ארגון מגדלי הדגים שבמידה והחקלאי מזהה ציפור פצועה בשטחו, יתריע על כך לעמותה ומחלץ מורשה מטעם העמותה, אשר מגובה בביטוח ובאישור רשות הטבע והגנים ייצא לשטח לחלץ את הציפור הפצועה. כאן נכנס לתמונה ערן צוקרמן, ערן צוקרמן מחלץ מטעם עמותת למען חיות הבר לא רק מחכה לקריאות, ערן מגדיל לעשות ויוצא לפטרולים יומיומיים באזורים של בריכות הדגים, בתיאום עם המגדלים, בכדי לראות שאף ציפור לא נפלה בין הכסאות. מהלך זה הוא קריטי כי חשוב לזכור שזמן משחק תפקיד חשוב מאוד ברוב המוחלט של הפציעות והבאה מוקדמת לטיפול מצילה חיים.

אביהוא שרווד, יו"ר עמותת למען חיות הבר: "בעמותת למען חיות הבר עוברות כאלף ציפורים נודדות בשנה. רובן הגדול תשושות מהמסע וחלקן האחר פצועות או חולות. כרגע מאושפזות במרפאה מספר ציפורים נודדות אשר חולצו ע״י ערן ולסיפורים המלאים עליהן אפשר להכנס לדף העמותה בפייסבוק ״למען חיות הבר-אביהוא שרווד״.
בנימה זו עמותת למען חיות הבר רוצה לברך ולחזק את שיתוף הפעולה הכל כך חשוב הזה ולהודות לארגון מגדלי הדגים על הנכונות לפעול במשותף לקידום המטרה החשובה של שמירה על ערכי הטבע ובעלי החיים ולעזור לעופות הנודדים להשלים את מסעם בשלום, תוך מניעת פגיעה כלכלית חמורה בחקלאים מגדלי הדגים.
העמותה תמשיך לפעול בעתיד להגיע לעוד הסכמים ושיתופי פעולה עם גורמים שונים על מנת להטיב ולייעל את נושא הטיפול והעזרה לחיות הבר בישראל"

צילומים- ערן צוקרמן

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here