עונת השייט בגליל העליון לא נפתחה עקב וירוס הקורונה
רונן טופלברג

עונת השייט באינדי פארק ובקייקי מעין הגושרים, הייתה אמורה להיפתח ב- 1 באפריל. הכול נעצר בבת אחת עם התפשטות וירוס הקורונה. כל העבודה שנעשתה לאורך החורף בהכנת אתרי השייט, גיוס העובדים והכשרתם, הכל נעצר.

עונת השייט בגליל העליון לא נפתחה עקב וירוס הקורונה
תומר פדר

"אינדי פארק", ממוקם על גדות הירדן בסמוך למושבה יסוד המעלה, מציע בעונת השייט מגוון אטרקציות בירדן והינו אתר הסאפ היחיד בו ניתן לשוט בסאפ קבוצתי. כמו כן, ניתן לשוט במגוון כלי שייט נוספים: סירות פדלים, קאנו, קיאקים ורפסודה. לצד אתר השייט, הוקם מתחם אטרקציות לכל המשפחה הכולל: אומגה, פארק חבלים, קיר טיפוס אתגרי בגובה של 6 מטרים, ג'ימבורי, מתנפחים, חץ וקשת, קליעה למטרה, פינת איפור ונוצות, סדנאות מחזור ויצירה מבית 'אצטרובלים' בחומרי טבע, ועוד. כמו כן, באתר מזנון לאוכל מהיר, זולות לישיבה ומנוחה ועוד.

עונת השייט בגליל העליון לא נפתחה עקב וירוס הקורונה
רונן טופלברג

ירון ולירז מרק, הבעלים של אתר השייט "אינדי פארק" ביסוד המעלה: "השנה בורכנו במשקעים רבים שהעלו את מפלס נהר הירדן שאף עלה על גדותיו במפגש התעלות ושמחנו עד מאוד לקראת פתיחת עונת השייט. לאורך כל החורף ביצענו עבודות היערכות לקראת הפתיחה, השקענו מעל מיליון שקלים, בין היתר בעבודות שדרוג האתר בהתאם לקו המים החדש, רכשנו 300 סאפים חדשים ועוד, אך הכל נעצר בבת אחת. מאחר ואנו חברה בע"מ ולא עסק מורשה, נאמר לנו שלא נקבל תמיכה או מענק. אם המצב יימשך כך, לא נצליח לשרוד ללא תמיכת הממשלה ומשרד התיירות. אנו משתדלים להעביר את הימים עם תקווה שבחודשים יולי ואוגוסט המצב ישתפר, נתגבר על וירוס הקורונה ונוכל לפתוח בשעה טובה את האתר. כעת דבר לא ידוע, אנו כבר נמצאים בהתמודדות כלכלית לא פשוטה ונראה, כי ההפסדים החריגים יגרמו לנזק עצום לאתר. אנו קוראים לממשלת ישראל להכנת תכנית סדורה בדחיפות, להקלות בתשלומים לענף התיירות ומתן מענקים על מנת שביום שאחרי הקורונה נוכל לפתוח את אתרי התיירות והשייט ולהתפרנס, כמו גם העובדים שלנו. באם זה לא יקרה ענף התיירות פשוט יקרוס ושיקומו עלול לקחת זמן רב במיוחד".

עונת השייט בגליל העליון לא נפתחה עקב וירוס הקורונה
תומר פדר

אתר קייקי מעין הגושרים המטופח, ממוקם בראש תוואי השייט בנחל החצבני, אשר השנה שופע בזרימתו השוצפת. השייט נעשה בסירות משפחתיות ובקייקים, במסלול מוצל, לאורכו צמחייה ועצים רמי קומה, המשרים אווירה נעימה ומרעננת. באתר גם קמפינג אוהלים רחב ידיים, חניון יום ולילה, (כולל שמירה) ולינת שטח במרחבים הירוקים בין מדשאות מטופחות, צמחיה ענפה ופלגי מים. האתר מציע גם מתחםVIP  בו אוהלי קולמן מסודרים ומרווחים. באתר חנות, מזנוני אוכל מהיר ופוד טראק. לצד האתר מתחם פיינטבול אתגרי.

עונת השייט בגליל העליון לא נפתחה עקב וירוס הקורונה
רונן טופלברג

זוהר קוזי'קרו, מנכ"ל קייקי מעין הגושרים"החורף הקודם וזה הנוכחי מסתמנים כחורפים הגשומים ביותר בשנים האחרונות, זרימות המים בנחל החצבני עוצמתיות ומרגשות, לאחר שנים שהיו שחונות. בעונה הקודמת אירחנו מעל 300 אלף מבקרים ולאור תחזית התיירות לגידול משמעותי של מבקרים מעונה לעונה, נערכנו בהתאם לקראת פתיחת עונת השייט באפריל, בתכנון לעלייה נוספת במספר המבקרים. ביצענו השקעות רבות הן בענף השייט והן באתר הקמפינג, בעלות של כמיליון שקלים ואף הזמנו כלי שייט חדשים שאמורים להגיע בימים אלה, על מנת שמבקרנו ייהנו מחוויית שייט ולינת שטח ברמה הגבוהה ביותר. במקום זאת, כל עובדי האתר יצאו לחל"ת, הקפאנו את כל ההשקעות המתוכננות הנוספות, ההזמנות הרבות בוטלו והאתר נותר מיותם מאדם. פסח עצוב זה יהיה, בו עם ישראל לא יוכל ליהנות מעוצמות הטבע שנמצאות בשיאן. חשוב להבין, פעילות ענף השייט מתרכזת בחודשי הקיץ, כך שכל ההיערכות לקראתה מתבצעת לאורך עונת החורף וכוללת הוצאות רבות, כעת ענף השייט לא רק יפסיד את ההכנסה הבסיסית שלא נראה שתגיע, אלא גם את כל ההשקעות הרבות שבוצעו לאורך השנה. אני מצפה שהממשלה תושיט יד לענף השייט ולא תזניח את ענף התיירות, הנחשב לעמוד התווך של כלכלת המדינה".

עונת השייט בגליל העליון לא נפתחה עקב וירוס הקורונה
תומר פדר

אומרת דורית אלמליח, מנכ"לית עמותת התיירות "ארץ הגליל": "האיום הכלכלי שהביא עמו הסגר בעקבות מגפת הקורונה, מרחף מעל כל תחומי הכלכלה והעיסוק, אולם התחום שספג את המכה הראשונה, החזקה והמידית ביותר, הינו ענף התיירות שנסגר בבת אחת, ללא תקופת הסתגלות והכנה והותיר מאות אלפי עובדים ועצמאיים מחוסרי תעסוקה ופרנסה. מדובר במשבר החריף ביותר שחווה הענף מימיו וכזה שבכוחו למחוק עמל של שנים רבות, באופן שתידרש תקופה ארוכה להתאוששות. ימי ראשית האביב היו אמורים לסמן את פתיחת עונת התיירות והשייט בגליל, עם צפי להכנסות גבוהות בפסח ותחילת חודשי הקיץ ובמקום זאת נוצר הסגר, ללא כל וודאות לגבי סיומו ומועד החזרה לשגרה, כך שהתיירנים אינם יכולים לתכנן קדימה ובוודאי לא לשווק את מוצרי התיירות. התעסוקה בענף התיירות הינה אינטרס לאומי משמעותי חשוב ועל הממשלה לפעול כבר עתה, כך שבשוך הסערה יהיו כלים להתמודדות עם השבר הכלכלי וניתן יהיה להתחיל בשיקומו של הענף במהירות ועל פי הנהלים החדשים. חובה לבנות תכנית עבודה מוסדרת והוגנת, תוך תמיכה בכלל עסקי התיירות, כבר מעתה, על מנת שלא יקרסו. גיבוש חבילת סיוע ייעודית, דחיית תשלומי ההוצאות הקבועות כמו שכירות, ארנונה ושאר מיסים והיטלים, שהצטברותם לחובה ללא כל הכנסה עלולה להוביל למצב של קריסה כלכלית וחדלות פירעון".

עונת השייט בגליל העליון לא נפתחה עקב וירוס הקורונה
רונן טופלברג

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here