סטודנטים בתכניות נטועיםו ואיתן שיקבלו את המלגות בתמורה להתנדבות
סטודנטים בתכניות נטועיםו ואיתן שיקבלו את המלגות בתמורה להתנדבות

מפעל הפיס ועיריית מגדל העמק, יעניקו השנה 100 מלגות ללימודי תואר ראשון בסכום כולל של מיליון שקלים לסטודנטים בשנת הלימודים 2019. המלגות יוענקו לסטודנטים חיילים משוחררים ובוגרי שרות לאומי ממגדל העמק.

מיליון שקלים! זה הסכם שיעניקו עיריית מגדל העמק ומפעל הפיס לסטודנטים חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי. בתמורה יתרמו מקבל המלגה כ-130 שעות של פעילות התנדבותית לקהילה. כל מלגה המוענקת לסטודנט היא ע"ס 10,000 כאשר 5,000 שקלים הינם מתקציב מפעל הפיס ו-5,000 שקלים נוספים מתקציב עיריית מגדל העמק ושותפיה.

ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה והמרכז לפיתוח הון אנושי צעירים המרכז את נושא המלגות בחרו להרחיב את התוכניות למנהיגות סטודנטים ואת מלגת פר"ח רשותי העוסקת בהעצמת תלמידי היסודי. כמו כן ייהנו מהמלגה 15 סטודנטים בתכנית המנהיגות "נטועים" הפועלת בשיתוף פעולה עם 'ממזרח שמש כל ישראל חברים' שעוסקים בסוגיות חברתיות ויוזמים פרויקטים עירוניים רחבים, 10 סטודנטים בתכנית המנהיגות "אית"ן" הפועלת בשיתוף 'שותפות גליל מרכזי' שעוסקים ביזמות ובהוצאת פרויקטים פרי יוזמה של צעירי העיר, 15 מלגות לסטודנטים מ'כפר הסטודנטים' הפועל בשיתוף תנועת הבוגרים של בני עקיבא ועוסק בפיתוח אישי וחיזוק מיזמים בקהילה וכן מלגת פר"ח רשותי הפועלת שיתוף פרח ארצי שתוקצבה במכסה של 60 סטודנטים ונותנת מענה רחב לתלמידי מערכת החינוך.

מנכ"ל מפעל הפיס, עמרי לוטן: "אני מאמין כי התנדבות של סטודנטים בקהילה תהווה דוגמא אישית של נתינה ותיצור המשכיות ומעגלים של נתינה בחברה הישראלית. מפעל הפיס והרשויות המקומיות ימשיך להקצות מיליוני שקלים למלגות להשכלה גבוהה ולקבל את התרומה לקהילה של המלגאים ובכך לחזק את החברה בישראל".

מנהלת מרכז הון אנושי צעירים, ליאורה אדרי, אמרה: "בכל שנה אנו מגדילים משמעותית את מכסת הסטודנטים המקבלים מלגה משמעותית הן מהפן הכספי והן מבחינת יכולת המעורבות והעשייה הקהילתית".

ראש העיר אלי ברדה אמר: "הסטודנטים הם ההשקעה הכי חשובה שלנו ועלינו לסייע להם לרכוש השכלה גבוהה ובסוף לשוב למגדל העמק, להשתלב בתעסוקה איכותית ולהקים פה את ביתם".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here