פארק עירוני עפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

עיריית עפולה ביקש לסגור את הפארק העירוני לפעילויות לטובת תושבי העיר. בעקבות פנייה של ארגוני שמאל החליט בית המשפט לפתוח את הפארק עד לקביעת תקנות בנושא ובעיריית עפולה לא המתינו ופנו לשר הפנים כדי לקדם את התקנות החדשות.

בעיריית עפולה עסקו השבוע אך ורק בנושא אחד: המאבק להמשך הפעלת הפארק העירוני לתושבי העיר בלבד בחופשת הקיץ הנוכחית. כזכור, בתחילת החופש הגדול תכננה עיריית עפולה תכנית קיץ מטורפת הכוללת לא פחות מ-360 אירועים לכל המשפחה בחופש הגדול אותה יוציאו לפועל באמצעות זרועות הביצוע שלה אגף התרבות, מחלקת הנוער, מחלקת הקליטה, היחידה לביטחון קהילתי וכן רשת המתנ"סים 'שחקים'.

פארק עירוני עפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

במסגרת התכנית הייתה אמורה רשת המתנסים 'שחקים' להפיק עשרות אירועים שונים בפארק העירוני לאורך החופש הגדול. היות ומדובר בעלויות כספיות גדולות החליטו בשחקים למכור צמידים לילדי העיר ב10 שקלים בלבד לכל האירועים כאשר ההורים ייכנסו בחינם. במקביל הוחלט כי לפארק ייכנסו רק תושבי עפולה ולא חשוב מה מינם, אמונתם או דתם ואילו תושבי חוץ לא יורשו להיכנס כלל. לצערם של תושבי עפולה, מיד עם פרסום ההודעה חברו ח"כים ערבים לארגוני שמאל והזינו את כלי התקשורת בדיסאינפורמציה ובמידע שגוי ומעוות במטרה לאחד כוחות ולקבוע לתושבי עפולה את סדר היום בעירם.

בעתירה עצמה טען בא כוח העירייה אבי גולדהמר כי סגירת הפארק קשורה אך ורק לרצונה של עיריית עפולה להפיק פעילויות תרבות איכותיות ופנאי איכותי לתושבי העיר ולראייה במוקדים נוספים רבים ברחבי העיר התקיימו אירועי קיץ בהן הכניסה הייתה לכלל הציבור וללא תשלום. עוד הוסיף עו"ד גולדהמר כי כ-30 דונם מהפארק נותרו פתוחים לקיום פיקניק ובילוי חופשי של כלל הציבור אך ללא הועיל, בארגוני השמאל החליטו כי יעשו הכל להילחם בהחלטה הלגיטימית של עיריית עפולה.

מיד עם פתיחת הדיון ביום ראשון השבוע הבהיר השופט דני צרפתי כי הוא אינו רוצה לצבוע את הדיון ואת ההחלטה במונחים של גזענות אך הורה לפתוח את הפארק לכלל הציבור יומיים לאחר מכן. לאחר הדיון התייחסו בעיריית עפולה להחלטה ואמרו: "ביקשנו, בצעד אמיץ, להעניק לתושבי העיר חיי תרבות ופנאי עשירים יותר כיאה לעיר הבירה של התרבות בצפון. בעקבות ההחלטה לפתוח את הפארק ניאלץ להעביר חלק מהפעילויות למתנ"סים, לבריכה העירונית ולמוקדים נוספים ברחבי העיר כדי להבטיח את הנאתם ובטיחותם של התושבים". מקביל, שלח ראש העיר אבי אלקבץ מכתב לשר הפנים אריה דרעי וביקש לקדם את נושא תקנות לעיריות בנושא גביית דמי כניסה לגנים ציבוריים תשע"ט 2019. במכתבו ציין אלקבץ כי מדובר בנושא חשוב לרשויות רבות ובתוכן העיר עפולה המתחזקת מכספי הארנונה של התושבים את הפארק העירוני שגודלו למעלה מ-120 דונם וכולל בתוכו אמפיתאטרון רחב, פינת חי גדולה, קיר טיפוס מקצועי, מתקני שעשועים וכושר ועוד בעלות כוללת של כשלושה מיליון שקלים לשנה. בסיום ציין אלקבץ כי התקנות החדשות אותן מקדם המשרד הן הפתרון היחיד שיכול לאפשר את אחזקת והפעלת הפארקים לטובת התושבים.

פארק עירוני עפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here