קרדיט תמונה: freepik

התוודעתם ליתרונות הרבים של הבניה הקלה? אחד מהיתרונות הבולטים ביותר הוא ההוזלה המשמעותית בהוצאות הבניה השוטפות. במקום לשלם הון על עובדים וחומרי גלם, ניתן יהיה לשלם הרבה פחות ולקבל בהתאם. אז מה אתם צריכים לדעת על העלויות של הבניה הקלה? לפני שמתחילים פרויקט כזה או אחר, חובה להכיר את העלויות בצורה מקיפה. כך לא תמצאו את עצמכם נכנסים אל תוך הרפתקה שאינכם יודעים כיצד תצאו ממנו. במאמר הבא ריכזנו לכם את כל המידע הרלוונטי על המחירים של הבניה הקלה. כך תוכלו להיות בטוחים שאינכם משלמים ביוקר על הבניה הקלה ותוכלו להיערך בהתאם. אין דבר יותר מרגיע מאשר הידיעה כי כל האינפורמציה כתובה ומעודכנת לכם.

כמה עולה לבנות בבניה קלה?

כמובן שאי אפשר שלא להגיד כי המחירים תמיד משתנים בהתאם לכל מיני דרישות. לא בטוח שהצעת המחיר הנוכחית תהיה מעודכנת כאשר תציגו את כל דרישותיכם. אך זהו הבסיס להצעת מחיר כאשר תרצו לבצע בניה קלה מכל סוג שהוא. המחיר הממוצע לבניה בסיסית בשיטת הבניה הקלה נע בין 3000 עד 3500 ש"ח למטר. עם זאת במקרים מסוימים עלות הבניה הקלה יכולה לנוע סביב 5000 עד 6000 ש"ח למטר. אנו מציעים לכם להבין בדיוק מהן הדרישות שלכם כדי שיהיה אפשר ליישם אותן הלכה למעשה. אם תקבלו הצעת מחיר שאינה משקפת את מבוקשכם, תמצאו את עצמכם חוזרים שוב לאותה הנקודה.

כיצד נקבע המחיר של הבניה הקלה?

כפי שבוודאי תבינו כל דרישה קטנה מצידכם יכולה להקפיץ את עלות הבניה ואת הצעת המחיר שקיבלתם. מה שאנו מציעים לכם לעשות זה להכיר את כל הפרמטרים שמשפיעים על הצעת המחיר לחיוב ולשלילה. ראשית המיומנות של הקבלן תשפיע רבות על הצעת המחיר, קבלנים מנוסים ידרשו יותר בהשוואה לקבלנים חסרי ניסיון. הטיימינג בו תרצו לבצע את הבניה גם הוא עשוי להשפיע על הצעת המחיר שאותה תקבלו. בתקופות מסוימות לאורך השנה המחירים עשויים לעלות עקב עומס פניות וביקוש יחסית גבוה. אם כל זה לא מספיק, חומרי הגלם והדרישות בבניה עצמו יגרמו למחירים לעלות או לרדת בהתאם למצב בשטח.

איך מוזילים את עלות הבניה הקלה?

אתם יכולים לבצע כל מיני מהלכים כדי לנסות להוזיל את עלות הבניה הקלה. בשלב הראשון חשוב לקבל מספר הצעות מחיר ממספר גורמים שונים, כך תדעו שאינכם משלמים ביוקר. לכל קבלן בניה קלה יהיו את המחירים שלה, לכן חובה לא להתקבע על קבלן בניה קלה אחד. מעבר לכך, תנסו לגלות גמישות בכל הנוגע לתזמון בו תתחיל הבניה. יכול להיות שבתקופות מסוימות לאורך השנה העלויות יהיו זולות בהרבה בהשוואה לתקופות אחרות. תנסו להראות לאנשי המקצוע כי אתם מבינים בתחום, במקרה כזה הם לא ינסו לגבות מחירים מופרזים.

האם לקבל את הצעת המחיר הכי זולה?

הנטייה הטבעית שלנו בכל הנוגע להצעות המחיר תהיה לקבל את הצעת המחיר הכי זולה. הרי כמה זה יכול להיות בעייתי לחפש את הקבלן הכי זול? המציאות מלמדת אותנו כי מה שעולה בזול, עשוי לעלות בהמשך הדרך ביוקר. מהסיבה הזו מוטב כי לא תסכימו מיד להצעות המחיר הנמוכות, גם אם הן נשמעות מפתות למדי. תהיו קשובים ותנסו לבחון היטב איזו הצעת מחיר תספק לכם בדיוק את מבוקשכם בבניה הקלה. אם הצעת המחיר תהיה גם זולה וגם מקצועית ויסודית, בהחלט אפשר לקבל אותה. אך אל תתפתו לכל הצעת מחיר זולה, לא פעם תגלו שהיא לא תעניק לכם את מבוקשכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here