קרדיט צילום איל עזרא

נתוני הגיוס של בנים ובנות במועצה האזורית עמק הירדן הינם מהגבוהים שיש בישראל ובתוכם גם היקף המתגייסות והמתגייסים לשירות משמעותי ולתפקידי לחימה, כך עולה מנתונים שנמסרו השבוע בפגישה שהתקיימה בין נציגי צה"ל ומשרד הביטחון ונציגי המועצה האזורית עמק הירדן. על פי הנתונים שהוצגו, שיעור הגיוס בקרב הבנים הוא 91% – עלייה של 7 אחוז משנת 2018 ופער משמעותי מול השיעור הארצי העומד על 70.6%. אחוז הגיוס לתפקידים קרביים עומד על 66.2%, גם כן הרבה מעבר לממוצע הארצי. שיעור הגיוס בקרב הבנות הוא 76.8% – גבוה משמעותית מול הממוצע הארצי (56.5%) כאשר אחוז הגיוס לתפקידים קרביים הוא 26.9% – פי שניים מהממוצע הארצי (13.9%) והממוצע באשכול (16%).

קרדיט צילום איל עזרא

כרבע מהבנים (25%) פתחו את 2020 במכינה או שנת שירות – פער משמעותי מול הממוצע הארצי (5.9%) (6.2%). גם בקרב הבנות הנתון גבוה ועומד על 20% – פער גדול מול הממוצע הארצי (6.7%).

לדברי ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום, "הנתונים על אחוזי הגיוס בבית הספר התיכון דרכא-בית ירח, הן של בנים והן של בנות, מרשימים ויוצאי דופן בהשוואה ארצית. הנתונים על אחוזי הגיוס לשירות משמעותי, ביחידות קרביות וביחידות התנדבותיות, הן בקרב הבנים והן בקרב הבנות, הם כבר מקור לגאווה גדולה ומעידים כאלף עדים על העבודה הערכית והחשובה שעושה באמונה הצוות החינוכי בבית הספר בראשות המנהל שרון שדה. התמהיל של מצוינות לימודית ביחד עם חינוך לציונות ואהבת הארץ מביא את מיטב בנות ובני העמק למיטב היחידות בצה"ל ועל כך גאוותנו ושמחתנו הגדולה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here