אוכלוסיית האזרחים הוותיקים תכפיל עצמה בעוד 15 שנה
קרדיט צילום: 'דור לדור'

נתון זה ואחרים הוצגו במפגש עירוני שאירח את קובעי המדיניות לצד אנשי מקצוע ועסק בשיפור איכות חיי האזרחים הוותיקים בשנים הבאות בעפולה.

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה דמוגרפית עולמית המצביעה על עלייה מתמדת באחוזי האזרחים הוותיקים בקרב האוכלוסייה הכללית במדינות המפותחות. המהפכה הדמוגרפית אינה פוסחת גם על העיר עפולה ועל פי התחזיות אוכלוסיית האזרחים הוותיקים או כפי שברשות מכנים אותם "אזרחים בכירים" תכפיל את עצמה עד שנת 2035 כך נחשף במפגש שעסק בשיפור חייהם של אזרחים הוותיקים בעיר עפולה בהשתתפות ראש העיר אבי אלקבץ, מ"מ ראש העיר חביב פרץ, מנכ"ל העירייה שלום שלמה, מנהלי אגפים ומחלקות ברשות, אנשי מקצוע ועו"סים מאגף הרווחה וכן ראשי עמותת 'דור לדור' המובילה את פיתוח השירותים לאוכלוסייה המבוגרת בעיר בהנהלת יאיר כתר שבהנחיית ראש העיר אלקבץ הפיק יחד עם אנשי המקצוע של העמותה את המפגש.

במהלך המפגש עלה עוד כי בעפולה חיים כיום כ-6,600 תושבים וותיקים מעל גיל 62 המהווים כ- 14.9% מכלל האוכלוסייה והמשתתפים ציינו כי ישנה חשיבות עליונה של קובעי המדיניות בעולם בכלל ובעיר עפולה בפרט, להתאמת השירותים, התשתיות ואופן מתן השירות בקרב הגיל השלישי והועלו סוגיות ואתגרים איתם מתמודדים נותני השירותים בעיר עפולה כגון נטרול חסמים בירוקרטים במחלקת הגבייה, התאמת סל תרבות ופנאי, התאמת תוואי המדרכות ועוד.

מעמותת 'דור לדור' נמסר כי בימים אלה החלה בניית תכנית עבודה המותאמת לאגפים ברשות כגון: תרבות, חינוך, גבייה, תחבורה, תפעול שישולבו בתכניות העבודה בתהליך הטמעה מסודר. מנכ"ל העמותה, יאיר כתר, סיכם את המפגש ואמר: "ניכרת תחושת המחויבות אותה הפגינו בעלי התפקידים אשר נרתמו להובלת התהליך למען קידום רווחתם ואיכות חייהם של האזרחים הוותיקים בעיר עפולה".

אוכלוסיית האזרחים הוותיקים תכפיל עצמה בעוד 15 שנה
קרדיט צילום: 'דור לדור'

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here