חברי המועצה ומנהלי האגפים והמחלקות מימין בתחילת הדיון לאישור תקציב 2020
חברי המועצה ומנהלי האגפים והמחלקות מימין בתחילת הדיון לאישור תקציב 2020

חברי מועצת העיר הצביעו ברוב קולות מוחץ בעד התקציב לשנה הבאה בסך 378 מיליון שקלים. עלייה של 5% מהתקציב אשתקד. הבשורה: החינוך יעמוד שוב בראש סדר העדיפויות העירוני.  

חברי מועצת העיר עפולה אישרו השבוע ברוב קולות של 9 חברי מועצה מול 5 בלבד את התקציב לשנת 2020 שיעמוד על שיעור שיא של 378 מיליון שקלים, עלייה של 5% מתקציב אשתקד שעמד על 362 מיליון שקלים אותו סיימה הרשות באיזון תקציבי.

לדיון ולהצבעה על התקציב קדמה הצגת סעיפי התקציב על ידי מנהלי אגפים ומחלקות של הרשות שסיפרו לנוכחים על תכניות העבודה לשנה הבאה עם התייחסות לתקציב. הדיון המקדים היה אמור להיערך כ-6 שעות אך לאחר הצגת הנושאים ודברי חברי הקואליציה והאופוזיציה הובא התקציב לאישור לאחר ארבע שעות ואושר כאמור ברוב קולות.

הבשורות הגדולות של התקציב מצביעות על גידול של 5% ממקורות שונים כגון מיסים, תוספת נכסים, אכיפה וגבייה. כמו כן גם השנה תמשיך הרשות להעמיד בראש סדר העדיפויות את מערכת החינוך עם עלייה של 15.5 מיליון שקלים לתקציב החינוך שיבוא לידי ביטוי בשנה הבאה בחינוך לערכים מצוינות וחדשנות בחינוך. כמו כן תקלוט העירייה עובדים המועסקים כיום בחברה העירונית לחינוך בצעד שייטיב עימם במסגרת הסכם מול הסתדרות העובדים. במקביל, תגדיל הרשות את תקציב המחלקה לשירותים חברתיים (רווחה) בשלושה מיליון שקלים נוספים מ-67 מיליון ל-70 מיליון שקלים.

בתחום פיתוח העיר והתשתיות תתמקד הרשות בהמשך בניית מוסדות חינוך ובראשם בתי הספר "אלון יזרעאל" ו"שוהם", גני ילדים חדשים (נוסף ל-18 גנים שנבנו בשנה החולפת), מתקני ציבור וספורט כגון אולם כדורסל ומגרשי כדורגל, המשך פיתוח בשכונות "עפולה הירוקה" (עפולה עילית), ""C1 ו"רובע יזרעאל", תשתיות ברחבי העיר, מבני ציבור ועוד.

ראש העיר אבי אלקבץ הודה לחברי מועצת העיר שתמכו בתקציב, הנהלת העירייה בראשות המנכ"ל שלום שלמה, גזבר העירייה איציק שריקי ומנהלי האגפים והמחלקות על שיתוף הפעולה הפורה ואמר: "את תנופת הפיתוח והעשייה אפשר לראות בכל פינה בעיר. תקציב 2020 יעמיד גם השנה את התושבים בראש סדר העדיפויות ויבטא את צרכיהם במגוון תחומים".

חברי המועצה ומנהלי האגפים והמחלקות מימין בתחילת הדיון לאישור תקציב 2020
חברי המועצה ומנהלי האגפים והמחלקות מימין בתחילת הדיון לאישור תקציב 2020

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here