קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

קצת יותר מחודש לאחר שהוכתרה כ'עיר הירוקה בישראל' נמצאת עפולה במרחק נגיעה מלהפוך ל'עיר אדומה' על פי תכנית הרמזור של פרופ' גמזו. 

מיד עם כניסת תכנית "הרמזור" של פרופ' גמזו הוכתרה העיר עפולה ל"עיר הכי ירוקה" בישראל עם נתוני תחלואה נמוכים מיתר הערים בישראל. קצת יותר מחודש מאז זכתה בתואר המחמיא נמצאת העיר עפולה במרחק נגיעה מלהפוך לעיר אדומה עם עלייה חדה בתחלואה של נגיף הקורונה.

בסוף חודש יולי עמדה עפולה עם 45 מאומתים בלבד. חודשיים בלבד חלפו מאז ונכון לכתיבת שורות אלה חצתה עפולה את רף ה-300 מאומתים ברחבי העיר וניצבת על 301 מאומתים כאשר עיקר ריכוז המאומתים נמצא במרכז העיר שם נרשמו 71, בדרום העיר 62, בגבעת המורה 44, בעפולה עילית 40, ברובע יזרעאל 28 ובמערב עפולה 27 ועוד. בסך הכל מוכרים 619 חולים מאומתים בעפולה מתוכן 309 כבר החלימו ואילו 9 חולים, רובם קשישים מבתי אבות ברחבי הארץ שכתובתם בעפולה, נפטרו מהנגיף.

ראש העיר אבי אלקבץ קיים השבוע מספר ישיבות חירום עם הנהלת העירייה בנוגע לעבודה מרחוק של עובדים תוך שימת דגש על המשך מתן מענה ראוי ואיכותי לתושבים גם מרחוק. בנוסף, קיים אלקבץ ישיבות עם כוחות הביטחון וביניהם מפקד תחנת המשטרה הנכנס רמי חורי כאשר השניים דנו על נושאי אכיפה במהלך חגי תשרי וכן עם קציני פיקוד העורף ובראשם אל"מ ניסים תורג'מן, סא"ל במיל' עידן דוד והיקל"ר של עפולה סא"ל במיל' דודי נחום שסיכמו על מספר צעדים מידיים ובראשם הקמת 'דרייב אין' זמני לבדיקות בעפולה, הגברת ההסברה בתקשורת המקומית וברשתות החברתיות, ניידות עם כרוז שיעברו בין השכונות לטובת אוכלוסיות המנותקות מאינטרנט, חיילי סדיר שיסיירו ברחבי העיר ויחלקו מסכות ויסבירו לתושבים את החשיבות של שמירה על סגר, בידוד, שמירה על מרחק, עטית מסיכה והיגיינה ופעולות נוספות.

קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here