תחנה חדשה שהוצבה בעפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

עפולה נבחרה כעיר הראשונה בארץ בה יתבצע פיילוט להתקנת תחנות אוטובוס דקורטיביות מקורות עם לוחות מידע וספסלים נגישים במקום תחנות העמוד.

עיריית עפולה תציב כ- 50 תחנות אוטובוס חדשות ומעוצבות שיחליפו תחנות עמוד לאיסוף והורדה במסגרת פיילוט מיוחד המשותף של משרד התחבורה ועיריית עפולה וחברת 'סופרבוס' המפעילה את מערך האוטובוסים בעפולה. כדי להיכלל בפיילוט התחייבו בעיריית עפולה להנגיש את כל התחנות החדשות לבעלי מוגבלויות דבר הכרוך בעליות כספיות לא מבוטלות וכדי להיערך להצבתן של התחנות בצורה מיטבית הוחלט כי מי שיוביל את הפרויקט הוא מנכ"ל העירייה שלום שלמה יחד עם צוותים של מינהל הנדסה ומינהל תפעול ומי שמרכז אותו הוא יהורם לוי ויחד שילבו ידיים כולם כדי לעמוד בכל התנאים של הפיילוט שכללו קבלת אישורים נדרשים במשרד התחבורה וועדת תמרור בנוגע למיקום והזזת תחנות חדשות, הכנת תשתיות והכשרת השטח לצורך הצבת הסככות החדשות, סגירת פערי ריצוף במיקומים שנבחרו, חיבור הסככות לחשמל ותאורה והכנה לתאורה סולארית, צביעת מדרכות באדום-צהוב, גיזום עצים, פינוי פרגולות וספסלים ישנים והחלפתם בתחנות החדשות שכולן עומדות בדרישות הנגישות הכוללות סטנדרט מרחק קבוע בין שפת המדרכה לסככה, ספסלים נגישים לבעלי מוגבלויות וכן שילוט מונגש לעיוורים וכבדי ראייה.

תחנה חדשה שהוצבה בעפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

יש לציין כי עד כה הוצבו 32 תחנות חדשות שיסייעו לשהייה נעימה יותר בימים חמים או גשומים והיתר יוצבו בחודשים הקרובים לפי הנחיות משרד התחבורה. התחנות הינן אחידות בכל רחבי העיר והן החליפו כ-50 תחנות עמוד ישנות ולא מקורות ברחובות ובפינות הרחובות הבאים בעפולה, עפולה עילית וגבעת המורה.

תחנה חדשה שהוצבה בעפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here