מרתון היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים
דוברות עיריית עפולה

עיריית עפולה ומינהל החינוך העירוני פועלים בחודש האחרון בקצב שיא כדי להכין את מערכת החינוך העירונית לקראת פתיחת שנת הלימודים עם לא פחות מעשרה גני ילדים חדשים ברחבי העיר ובית ספר יסודי חדש "שהם".

בעוד קצת יותר משבוע תיפתח שנת הלימודים תשפ"א ומערכת החינוך בעפולה תזכה השנה לשינויים רבים הן מבחינה פדגוגית והן מבחינת בינוי ופתיחת מוסדות חינוך חדשים בעיר.

מבחינה פדגוגית נערכים בימים אלה במינהל החינוך לאתגר הגדול שהציב משרד החינוך בפניי הרשויות והוא למצוא מבנים פיזיים שיארחו מדי יום את קפסולות התלמידים הרבות לצד היערכות ללמידה מרחוק עבור התלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים כאשר המשימה המרכזית היא לאתר תלמידים ללא מחשב בביתם בתיאום מול מחלקת הרווחה ולאחר איתור ומיפוי מדוקדקים תחלק הרשות מחשבים במסגרת התכנית הלאומית "מחשב לכל ילד" ו"מחשב לכל הכיתה" כאשר השנה תסבסד הרשות עוד כ-350 מחשבים בארבעה בתי ספר יסודיים שלא נכללו עד כה בתכנית כאשר היעד הסופי הוא חלוקת כ-1,000 מחשבים השנה.

מרתון היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים
דוברות עיריית עפולה

בנוסף, סיימו בעיריית עפולה, בתיאום מול מחוז הצפון של משרד החינוך, את הרפורמה במוסדות החינוך בעפולה עילית כאשר בית ספר "נופים" יעתיק את מיקומו וימוקם בשטח בית ספר אלומות, תוך שמירה על סמלי המוסד של כל מסגרת ויתנהל באופן עצמאי כולל צוות ניהולי וחינוכי נפרד. הבשורה הגדולה עבור ילדי עפולה עילית היא שמשרד החינוך אישר להרוס את בית הספר "אלומות" הישן ובמקומו ייבנה בית ספר חדש לגמרי במקומו וזאת הודות לקפיצה במספר התלמידים המצטבר של שני המוסדות. במקביל, בית הספר הממלכתי-דתי "מעלות ניסים" יעתיק החל מהשנה את מיקומו מהמבנה הישן למבנה בית ספר "נופים" כאשר המבנה הישן של "מעלות ניסים" ייהרס לטובת בניית שני בית ספר חדשים לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים.

מרתון היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים
דוברות עיריית עפולה

שינויים נוספים שצפויים בשנת הלימודים הקרובה היא פתיחתם של כעשרה גני ילדים חדשים שבנייתם אמורה להסתיים בימים אלה ממש ברחוב לאה גולדברג בשכונת "רובע יזרעאל" (גני לאה גולדברג וגני חנ"מ 'זית' ו'פטל'), גני יעל רום וכפיר וכן מעבר של גני הילדים הוותיקים 'אחיות' ו'תימורים' למבנים חדשים. כמו כן מסתיימת בימים אלה בנייתו של בית הספר היסודי "שהם" שייפתח השנה תשע כיתות (3 כיתות א', 3 כיתות ב', כיתה ג' אחת, כיתה ד' אחת וכיתה ה' אחת) ובשנה הבאה יוכפל ל-18 כיתות חדשות. חשוב לציין כי תלמידי בית הספר "אלון יזרעאל" צפויים לעבור למבנה בית הספר החדש במהלך שנת הלימודים הקרובה ואילו בית הספר "אוהל מאיר" אמור לקבל את האישור והתקציב הסופי להריסתו ובנייתו מחדש במהלך השנה הקרובה.

מרתון היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים
דוברות עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here