ישיבה בנושא שיטור עירוני
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

נציגי המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל ועיריית עפולה ערכו ביקורת יזומה ביחידת השיטור העירוני בעפולה והעניקו ציון גבוה של 91.2 לפעילות היחידה. 

מפקדי ושוטרי היחידה לשיטור עירוני בעפולה היו השבוע מלאי גאווה בעקבות הציון הגבוה שקיבלה היחידה בביקורת יזומה שבחנה את פעולותיה. בביקורת השתתפו נציגי המשרד לביטחון פנים ובראשם ליאור מזרחי מנהל תחום מעקב ובקרה מערכי אכיפה עירונים, משטרת ישראל אותה ייצג סגן מפקד תחנת עפולה רפ"ק דוד תורג'מן, מנכ"ל עיריית עפולה שלום שלמה, מנהל אגף שפ"ע שמעון עמר, קמ"ד שיטור עירוני רפ"ק מנדי רוטרו, מפקד היחידה פקד שמא חסיין וסגנו עלי כליל ומנהל יחידת הפקחים העירונית מאור אנג'ל.

כזכור, היחידה הוקמה לפני 7 שנים ומיום הקמתה אמונה על שמירת הסדר הציבורי, הגברת תחושת הביטחון בקרב התושבים, אכיפה בנושאי אלימות, איכות סביבה ועוד.

ישיבה בנושא שיטור עירוני
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

במהלך השנה האחרונה קיימה מועצת האכיפה העירונית בראשותו של ראש העיר אבי אלקבץ בה חברים גם המנכ"ל ומנהלי אגפים ברשות, מפקד תחנת המשטרה, מפקד יחידת השיטור העירוני ומנהל יחידת האכיפה, פעמיים כנדרש, במהלכן הציב ראש העיר את עיקרי הנושאים לטיפול היחידה ובניהם צמצום האלימות במרחב הציבורי, אכיפת עישון במקומות אסורים, הגברת בולטות ואכיפה בריכוזי בני נוער, אכיפה בנושא איכות סביבה והגברת האכיפה בשוק העירוני כחלק מתכניתו להפוך את השוק הישן למוקד הבילוי המרכזי בעיר.

מממצאי הבקרה עולה כי היחידה עובדת בשיתוף פעולה מלא ומהווה כוח אכיפתי ראשוני לרוב האירועים המתקבלים במוקד המשטרתי והעירוני בתחומי העיר. בדוח הביקורת נכתב כי "ראויים להערכה רבה גישתם ופעולתם המשותפת של מפקד השיטור העירוני וסגנו יחד עם מנהל יחידת הפקחים וכלל הפקחים והשוטרים הפועלים בשיתוף פעולה מלא". עוד צוין בדוח כי "שיתוף הפעולה וקשרי עבודה המבורכים בין מנהל אגף השפ"ע, מנהל תכנית המאבק לאלימות סמים ואלכוהול יחד עם פיקוד תחנת עפולה ופיקוד היחידה באים לידי ביטוי בהישגיה ותפוקותיה של היחידה".

ישיבה בנושא שיטור עירוני
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

בעיריית עפולה הביעו השבוע סיפור רב מהתוצאה הגבוהה של הביקורת שעמדה על 91.2 ובמכתב ששיגר ראש העיר למפקד יחידת הפקחים מאור אנג'ל נכתב: "מעורבות השיטור העירוני עם יחידת הפקחים והעומד בראשה וכלל הפקחים והשוטרים מדגישה את חשיבות הנושא ותורמת לקידום וטיפוח היחידה. תושבי עפולה מרגישים בטוחים שאתם בסיורים" כתב אלקבץ. יש לציין כי לרשות ולמשטרה יש כוונה לעבות את היחידה באמצעות השלמת תקן של שוטר נוסף (באחריות המשטרה) לצד הסמכה והכשרה של פקחים וכן רכישת קטנוע נוסף לשימוש היחידה.

ישיבה בנושא שיטור עירוני
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here