3.5 טון פסולת אלקטרונית מוחזרה מתחילת 2019
קרדיט צילום: תאגיד מאי.

בחודש האחרון הוצבו שלושה מכלי איסוף ברחבי העיר ועוד עשרות מוקדים למחזור פסולת אלקטרונית וסוללות הוצבו במוסדות ציבור וחינוך ברחבי העיר.

עיריית עפולה הפכה אחת הרשויות הראשונות בארץ שהחלו לאחרונה בטיפול בפסולת בציוד אלקטרוני, חשמלי וסוללות. לשם כך הוקמו לאחרונה בשיתוף תאגיד מאי (מחזור אלקטרוניקה לישראל) ברחבי העיר שלושה מכלים גדולים לאיסוף פסולת אלקטרונית ועוד עשרות מוקדים קטנים יותר לאיסוף פסולת אלקטרונית בחביות מיוחדות וסוללות.
נתונים ראשוניים שמפרסם תאגיד המחזור מאי נתונים סטטיסטיים על כמויות האיסוף מתחילת שנת 2019 עולה כי עד כה מוחזרו בעפולה כ-3.5 טון פסולת אלקטרונית מתחילת השנה, ממוצע של 0.7 ק"ג לאדם. עוד פורסם כי ברחבי העיר מוחזרו 133 ק"ג בלבד של סוללות, תחום שבו יש לחזק את המיחזור בשנים הבאות.
חשוב לציין כי בשלב הראשון קיימו הרשות ותאגיד המיחזור מאי בשנה החולפת פעילויות הסברה וחינוך בבתי הספר ולפי הנתונים שפורסמו, נראה כי ילדי העיר התגייסו למען הסביבה עם נתונים מרשימים:
בית הספר 'כרמים בעמק' מוביל עם 264 ק"ג מחזור פסולת אלקטרונית ומיד אחריו בית הספר 'יהלום' עם 111 ק"ג. בית הספר 'בן צבי' עומד במקום הראשון במחזור סוללות עם 44 ק"ג ומיד אחריו בתי הספר תדהר (38 ק"ג) ואוהל מאיר (18 ק"ג).

3.5 טון פסולת אלקטרונית מוחזרה מתחילת 2019
קרדיט צילום: תאגיד מאי.

כדי לקדם את הנושא ולהעלות את כמויות המיחזור בכל בתי האב בעיר תצא בקרוב הרשות המקומית בקמפיין פרסומי נרחב ובמקביל תמשיך בפעילויות הסברה וחינוך בבתי הספר גם בשנים הבאות. חשוב לציין כי השלכת פסולת אלקטרונית חשמלית וסוללות שלא במרכזי ומוקדי מחזור הינה בניגוד לחוק והעושה כן צפוי לקנס. מעבר לכך, פסולת אלקטרונית הינה מזיקה לבריאות התושבים ולמעשה, 70% מהחומרים הרעילים הנפלטים מהפסולת הביתית שלנו, מקורם במכשירים אלקטרוניים שהושלכו ברחוב ולא הופנו למחזור כיאות. מדובר החומרים כמו עופרת וכספית שיכולים לגרום בין היתר למחלות במערכות העצבים והנשימה. יוסי חן, מנהל מחלקת איכות הסביבה: "נושא המחזור מוטמע מהגיל הרך בעפולה. לאחרונה הצבנו מכלי איסוף לפסולת אלקטרונית ולמעשה, כיום, קיימים כל המתקנים לאיסוף ופרדת פסולת במקור לצורך מחזור". אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ"לים משותפים בתאגיד מ.א.י: "אנחנו מברכים את תושבי עפולה הנהדרים על ההתגייסות בתקופה האחרונה במיחזור פסולת אלקטרונית וגאים בילדים הנפלאים בבתי הספר בעיר על ההשתתפות הנלהבת באיסוף מכשירים אלקטרוניים למיחזור. אנו בתאגיד מאי פועלים להטמיע ערכים של דאגה לסביבה ומצפים לשנה נוספת של קידום ההסברה ושמירה על הסביבה בעיר. אנחנו מודים לעיריית עפולה על שיתוף הפעולה, שבזכותו התושבים זוכים לשירות הטוב ביותר בפינוי ומיחזור נקי וירוק של פסולת."

3.5 טון פסולת אלקטרונית מוחזרה מתחילת 2019
קרדיט צילום: תאגיד מאי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here