הקרן לידידות
הקרן לידידות

במסגרת מאמץ מתמשך לדאוג לצמצום תופעת הבדידות בקרב קשישים, ביקרו מתנדבי הקרן לידידות ו"משעול"  במגדל העמק  כ- 60 קשישים, שימחו אותם לרגל החג והעניקו להם משלוחי מנות

 הקרן לידידות
הקרן לידידות

ביום שלישי הגיעו מתנדבי הקרן לידידות, בנות "מכינה ישראלית" ומתנדבות "משעול", לבתיהם של קשישים בשכונה המערבית.  המתנדבים הגיעו מחופשים למפגשים המרגשים ושימחו את המבוגרים בשירים ומשלוחי מנות.

הפעילות במגדל העמק היא חלק ממבצע "משמחים בידידות" של ביקורים והפגת בדידות לכ-1,000 קשישים ברחבי הארץ, בה לוקחים חלק כ- 850 מתנדבים של הקרן לידידות – תלמידי בתי ספר, חניכי מכינות, משפחות, סטודנטים, עובדים של חברות שונות – כולם מתגייסים לשמח קשישים בודדים בחג הכי בשנה.

אחד הקשישים אמר: "תודה רבה לאגף הרווחה ולקרן לידידות שלא שוכחים אותנו בחגים, כמו בכל ימות השנה. אחרי ימים רבים שבהם לא יצאתי מהבית, המפגש עשה לי טוב".

חניכה ב"מכינה ישראלית" של דרך כפר – ימין אורד, אמרה: "הגענו אל הקשישה הביתה. היא הייתה ממש נחמדה אלינו והרגישה ממש בנוח לשתף אותנו בפרטים על עצמה וחייה. היא סיפרה שהיא לבד מאז שבעלה נפטר, ושאין מי שיעזור לה. היא מתפרנסת רק מקצבת ביטוח לאומי. עשינו לה טוב על הלב שבאנו לשמח אותה הודתה לנו ואף בירכה אותנו, שנזכה למצוות כמו המצווה שעשינו לה".

יעל אקשטיין, הנשיאה הנכנסת של הקרן לידידות ובתו של המייסד, הרב יחיאל אקשטיין ז"ל: "הבדידות היא מהמצוקות הקשות ביותר עמן מתמודדים קשישים רבים בישראל. לעיתים היא קשה אף יותר ממאבק ההישרדות הכלכלי המאפיין רבים בגיל הזקנה. חשוב לנו שזקני ישראל יהיו חלק מהשמחה הגדולה בחג הפורים. אנו מודים למאות מתנדבינו התורמים מזמנם לטובת מצווה גדולה ומזמינים כל ישראלי שאכפת לו, להצטרף אלינו להמשך העשייה".

רכזת מרחב עמק יזרעאל בקרן לידידות, רחלי מולר: "התגייסותם של עשרות המתנדבים לשמוח הקשישים בחג מחממת את הלב. אין מילים שיתארו את חשיבותן של פעילויות מסוג זה לקשישים אשר מרגישים שלא נשכחו לעת זקנה והם עדיין חלק מההוויה הישראלית. אני קוראת לתושבי מגדל העמק והישובים הסמוכים, להצטרף אלינו לפעולות התנדבות בעיר בחגים ולאורך כל השנה".

המעוניינים בהתנדבות חד פעמית או ארוכת טווח בהפגת בדידות וסיוע לקשישים, יכולים לפנות באמצעות אתר האינטרנט או דף הפייסבוק של הקרן לידידות.

הפעילות בפורים היא חלק ממאמציה המתמשכים של הקרן לשיפור והעשרת חייהם של קשישים, חיזוק הקשר הבין-דורי וטיפול בתופעת הבדידות המאפיינת קשישים רבים בישראל. הקרן לידידות היא מהארגונים המובילים בישראל הפועלים למען קשישים והיא מסייעת בכל שנה לכ-102,000 קשישים וניצולי שואה באספקת מזון חודשית, מימון תרופות, סיוע רפואי, מענקי חימום חורף ועוד. כל זאת בהשקעה כוללת של כ-79 מיליון שקלים בשנה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here