קרדיט: חגית גורן

במחקר עומק זוכות הפטריות הטריות של מרינה לעדנה גם בצל הלחימה בצפון

ערב פסח תשפ"ד, בצל לחימה בצפון ומלחמת חרבות ברזל המתמשכת, בחוות הגידול 'מרינה פטריות', מהמתקדמות באירופה, במושב חוסן, בגליל המערבי, מציגים נתוני ביקוש שיא, זה מכבר כמה שנים שמורגשת עליה מתמדת בצריכת פטריות בקרב הציבור הישראלי. 'מרינה', חיזקה את מעמדה כמותג מוצרי חקלאות מוביל בישראל, בדגש על כל הקשור לפטריות וזוכה בתואר מותג הפטריות המועדף בישראל, כאשר בולטת התחזקות החברה במודעות הציבור בשלושה גורמים מרכזיים: טריות התוצרת, טעם הפטריות ואיכותן. זני הפטריות המוכרים ביותר בישראל הם פטריית השמפניון הלבנה ואחותה הפורטובלו החומה. פטריות היער או בשמן פטריות צדף מוכרות פחות בקרב הצרכנים.
נתון מרשים ביותר שעולה מהמחקר, מעיד על העובדה ש-72% מהישראלים אוהבים להוסיף פטריות למאכלים שלהם באופן קבוע . (בולטת עליה ביחס לשנת 2022). יותר ממחצית מהישראלים קונים בין פעם -פעמיים בשבוע עד פעם בשבועיים פטריות טריות לשימוש במטבח הביתי .רבים כבר לא מתקרבים לפטריות בקופסת שימורים, מה שלפני שלושה עשורים, היה שכיח בכל בית. כ-52% מהישראלים מבשלים עם פטריות טריות פעם – פעמיים בשבוע עד אחת לשבועיים , כאשר השימושים העיקריים של פטריות טריות הם כתוספת לסלטים ,חומר גלם למאפים שונים כמו בורקס פטריות, קיש פטריות, פשטידה ומרקים.
הפטריות זוכות לעדנה במטבח הישראלי, גם כתחליף בשר וגם כמוצר דל קלוריות בעל סגולות בריאותיות ותזונתיות .
"בצל הלחימה בצפון ולקראת החגים הקרובים, לא יחסרו פטריות 'מרינה' במדפי רשתות השיווק, אנחנו ממשיכים לגדל פטריות איכותיות סביב השעון ורואים חשיבות רבה בפיתוח חקלאות ישראלית, מתקדמת ומבוקרת לצד פיתוח מוצרי פטריות מוגמרים וטעימים, נגישים לכל אדם ומשתלבים בכל מטבח, מייחלים לשובם של החטופים ובריאות לפצועים. מרינה גאה להיות ארגון שמלווה יחידות צבאיות בשגרה וחרום", ציין רוני סופר סמנכ"ל שיווק מרינה.

קרדיט: יובל הנדלר
קרדיט: יובל הנדלר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here