פסח און ליין בחטיבת בני המושבים יוצא לדרך
"מטיילים פסח – הפעם דרך המחשב"

בכל חג פסח יוצאים חניכי בני המושבים ל10 ימים של טיולים, מחנות וסמינרים מחוץ לבית. השנה החליטו מדריכי החטיבה להעביר אותם לדיגיטל – עם מחנה, ליל סדר ישובי והגדה דיגיטלית.

אנחנו במהלכו של השבוע השלישי לבידוד מהקורונה, בו הלימודים מושבתים, רוב ההורים בבית והמשק כולו בהאטה. הלימודים המקוונים התחילו, הופסקו והוחזרו עד ליום חמישי הקרוב. בימים כתיקונים, הילדים ובני נוער מצפים לחופשת פסח שמספקת ימים של חופש, טיולים וכיף אחרי חודשי לימודים ארוכים. השנה חופשת פסח והחג כולו כמעט נבלעים בתוך תקופת הבידוד וגם ליל הסדר יהיה בנפרד. המדריכים של חטיבת בני המושבים בנוער העובד והלומד קיבלו החלטה – אחרי שבועיים של הדרכה דיגיטלית בZOOM ופיתוח אופן פעילות חדש שמותאם לבידוד – מעניקים לחניכים את חג הפסח שמגיע להם בתנועה. פסח מלא בטיולים, חוויות, מפגשים, ושיאים.

פסח און ליין בחטיבת בני המושבים יוצא לדרך
"מטיילים פסח – הפעם דרך המחשב"

"לתוכנית שכתבנו פסח און ליין, והיא בעצם משלבת הרבה מהאלמנטים הקיימים של פסח בתנועה יחד עם חיזוק העשייה של התנועה למען הקהילה, שהוא חיוני בימים אלה", מספר נבו דרורי, רכז מועצה אזורית גלבוע בבני המושבים. "אצלנו במועצה למשל יש עבודה מדהימה של מחלקת הנוער ושל המועצה כולה שעובדת ימים כלילות, דרך הרשת כדי להגיע לכל חניך ולכל ישוב. האתגר שלנו בתנועה הוא לייצר גם שיאים וחוויות גדולות בתוך התקופה הזאת, ולא רק להישאר בשיחות עדכון בזום. פסח און ליין הולך לכלול ליל סדר ישובי, מבצע של חיזוק הקשר והדאגה לותיקי הישוב, מיניהגדה תנועתית שמצטרפת להגדת פסח המסורתית, מחנה קבוצתי יחד עם המדריך, ובסוף אירוע פסח, בערב האחרון של המחנה – טקס סיום גדול שיהיה בעצם אירוע אינטרנטי לכלל חניכי ומדריכי בני המושבים דרך youtube. וכן, הכל דיגיטלי"

במרכז ההדרכה של בני המושבים מספרים שבכתיבת התכנים והתוכניות לקראת פסח השתתפו מדריכים מרחבי החטיבה, מד"בים, ורכזים שונים ששברו את הראש ביחד – איך הופכים את החוויות הכל כך פיזיות, של טיול בטבע, כפיתה בסנאדות, שינה מתחת לכוכבים – לחוויות דיגיטליות שבהן אסור להיפגש. "מה שלמדנו בשבועיים האחרונים זה שכשלמדריכה אכפת מהחניכים שלהשום דבר לא יעצור אותה. גם לא בידוד בבית. אז אולי זה לא ייראה בדיוק אותו דבר דרך המחשב, אבל עדין יש לזה המון ערך עבור החניכים והמדריכים" מסכם נבו. "ובימים האלה, אפילו יותר מהרגיל. הולך להיות פסח מעולה".

פסח און ליין בחטיבת בני המושבים יוצא לדרך
"מטיילים פסח – הפעם דרך המחשב"

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here