צילום דוברות כללית

ד"ר צופיה אילת-צנעני מנהלת המחלקה לרפואת המשפחה בכללית מחוז צפון קיבלה תואר פרופסור חבר קליני, מטעם הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי, של אוניברסיטת בר אילן בגליל. פרופ' אילת סיימה את לימודי הרפואה בבי"ס לרפואה באוניברסיטת תל אביב ולאחר מכן עברה לחיות בצפון עם משפחתה והתמחתה במחלקה לרפואת משפחה של שרותי בריאות כללית. בתום ההתמחות עבדה וניהלה את מרפאת מגדל העמק ובהמשך את מנהלת העמקים. במקביל לכך עסקה באקדמיה בהוראת סטודנטים ומתמחים ובמחקרים. מחקריה פורסמו בכתבי עת מדעיים והוצגו בכנסים בארץ ובחו"ל.

כמנהלת המחלקה לרפואת משפחה פרופ' צופיה אילת-צנעני אחראית על הכשרת דור העתיד של רופאי המשפחה. על הצוות הבכיר של המחלקה נמנות דר' אביטל מרגלית ודר' איסרא ספדי-מסאלחה שמלוות את המתמחים משלב המועמדות ועד לסיום ההתמחות; דר' אילה זהבי ודר' איילת בר שמנהלות את קורס הדיפלומה וגב' הדס בן שושן שאחרית על הוראת התקשורת ותחום הפסיכוסוציאלי.
במרפאות הקהילה מומחים ברפואת משפחה מלווים את המתמחים בשלב הראשון שלהם בהתמחות ברכישת ניסיון ועצמאות בעבודה תוך דגש על איכות טיפול ותקשורת טובה.
המטרה היא שהרופאים המתמחים ישתלבו כרופאי קהילה ויעניקו שרות ראשוני איכותי ומקצועי למטופלים ברחבי הצפון.
בנוסף עוסק צוות המחלקה בהדרכת סטודנטים מבי"ס לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן בסבבים במרפאות הקהילה. "הקשר עם בית הספר לרפואה תורם רבות לביסוס התשתית האקדמית במחלקה. ראויה להערכה גישתו של הדיקן, פרופ' קרל סקורצקי, הדוגל בקידום האקדמי של הרופאים בקהילה וחיזוק ההוראה לסטודנטים בקהילה". מספרת ד"ר אילת.

חשיבות המחקר ברפואת משפחה:
תפקידם העיקרית של מחקרי הקהילה הם ללמוד על החולי והבריאות מתוך המידע והנתונים הקיימים בקהילה ולמען בנית תכניות טיפול המותאמות לצרכים הספציפיים של הקהילה

"אני גאה בהישג האקדמי לצד הישגי המקצועיים לאורך השנים ומודה לבני משפחתי, בעלי ד"ר דני אילת וילדי עמרי ונעה שתומכים לאורך הדרך. מודה לסגל המחלקה ולמדריכים במרפאות שבזכותם המחלקה רושמת הישגים אקדמיים נכבדים. אני רוצה להודות לד"ר מרדכי דיין מנהל מחוז צפון של כללית, שמשקיע רבות בקידום ההתמחות ברפואת המשפחה, קידום הרופאים בקהילה והצעת מגוון אפשרויות של קריירה בקהילה לרופאים". מסכמת פרופ' צופיה אילת-צנעני

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here