פתרון מפתיע לטיפול בכאבים כרוניים - טיפול כירופרקטי בגישת NSA

כאבים כרוניים מנוהלים על ידי מערכת העצבים. NSA היא גישה כירופרקטית ייחודית שמשפיעה ישירות, דרך עמוד השדרה, על מערכת העצבים ומפסיקה את הכאב הכרוני.

מאת: יובב כץ

כאבים כרוניים מטילים בדרך כלל אתגר רציני על מטפלים, גם ותיקים ומנוסים. הסיבה היא שמטבעו, כאב כרוני הנו כאב עקשני שפיתח "עמידות" למרבית הטיפולים, אשר במקרה הטוב עוזרים לזמן קצר בלבד.

ד"ר עודד מץ, מהמרכז לכירופרקטיקה NSA ישראל מסביר: "הסיבה לקושי היא שכאב כרוני איננו ממוקם עוד במקום הכאב הפיזי בלבד, אלא מעוגן כדפוסי ניהול בתוככי מערכת העצבים".

כאשר אנו נופלים, מקבלים מכה, מתכופפים או מרימים משקל בצורה לא טובה ומופיע כאב בלתי נסבל, נוצרת בעייה נקודתית במקום מאוד מוגדר. הכאב נוצר משילוב של נזק מקומי לרקמה, מתגובה דלקתית של מערכת החיסון (לתיקון הרקמה), וממנגנון הגנה של כיווץ חזק ונעילת האזור שהוא מנגנון ההגנה של הגוף. מנגנון זה הוא תגובה אוטומאטית של מערכת העצבים שאמונה על ההגנה וההישרדות שלנו ברמות השונות. הכאב הכרוני נוצר אחרי שהרקמה תוקנה והדלקת חלפה ברובה, אולם מנגנון ההגנה ממשיך להיות פעיל כאילו הארוע עדיין בעיצומו.

נוצר אם כך מצב, שמערכת העצבים שכל כך יעילה בהגנה על חיינו ועל גופנו, "נתקעת" במנגנון ההגנה כשזה כבר איננו נחוץ יותר, היא ממשיכה להגיב לארוע שזה מכבר הסתיים, כאילו הוא עדיין קיים. לכן, למרות שאנו מקבלים טיפול מאוד מקצועי וטוב אל מקום הפגיעה, הוא עוזר לזמן קצר בלבד, שעות עד ימים ספורים,  עד שמערכת העצבים חוזרת לכווץ ולנעול את המקום מחדש, והכאב חוזר. זו הסיבה הקלאסית לכאבים כרוניים שנמשכים שנים אחרי תאונות דרכים, פציעות כתף, פריצות דיסק ועוד, למרות אינספור טיפולים מקצועיים.

החידוש שמביאה כירופרקטיקה בגישת  NSA  היא הגישה הישירה וההשפעה העמוקה על מערכת העצבים. הטיפול הכירופרקטי בעמוד השדרה, שהנו עדין ביותר, נוגע בנקודות כניסה אל תוככי מערכת העצבים ומפסיק את מנגנון ההגנה הפעיל  אל האזור של הכאב הכרוני.

חוט השדרה, העובר בתוך חוליות עמוד השדרה, נמצא נגיש למגעים עדינים ומדוייקים ביותר שפותחו על ידי הכירופרקט ד"ר דונלד אפשטיין באמצע שנות השמונים של המאה הקודמת. מאז תפשה הגישה הכירופרקטית מקום של כבוד בעולם הכירופרקטיקה. המרכז לכירופרקטיקה  NSA ישראל,  שהוקם ע"י שלשה מותיקי הכירופרקטים בישראל (ד"ר שמי שגיב, ד"ר יוסי דבוש וד"ר עודד מץ), מתמקד בכאבים כרוניים שלא מקבלים מענה בשיטות טיפול אחרות.

ד"ר מץ מסכם ומסביר: "כאב כרוני, ולאו דווקא בעמוד השדרה, מבטא "תקלה" בחלוקת ההוראות ע"י מערכת העצבים. בעוד הארוע הראשוני חלף, היא ממשיכה לתת את אותן הוראות ההפעלה כמו בזמן הארוע, והן הופכות לדפוס קבוע במערכת ולכאב כרוני. מלבד כאבי גב כרוניים, אנו מדברים גם על תופעות כאבי ראש ומגרנות, כאבים בפנים ובלסת, כאבי בטן, קשיי נשימה ועוד. בפן הנפשי, אנו מטפלים בתופעות "פוסט טראומטיות" של סטרס, חרדות, דיכאון ועוד, שהחלו בארוע מסויים וממשיכות לחיות בתוכנו מאז".

הטיפול הכירופרקטי בגישת NSA, ניתן במרפאות הרשת הפרושות מלהבות הבשן בצפון ועד ראשון לציון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here