קרדיט: נחום משה, איגוד ערים כינרת

בעיצומה של עונת הרחצה בכינרת, הנחשבת לעמוסה במיוחד השנה, לנוכח המלחמה בגבול הצפון, נמסר מ'איגוד ערים כינרת', כי בתוך שבוע בלבד, חילצו צוותי ההצלה של האיגוד 6 נופשים שנסחפו לעומק האגם, לאחר שנקלעו למצוקה, כאשר חלקם נכנסו לימה בחופים סמוכים לחופי האיגוד, אך כאלו שאינם מוכרזים האסורים לרחצה.

בצפון הכינרת, צוות ההצלה בחוף חוקוק צפון קיבל דיווח בשעת בוקר, על נער ונערה (16) שיצאו על גבי סאפ כחול, מאזור גינוסר ולא חזרו לחוף. מציל החוף יצא מיד עם אופנוע ים, ולאחר סריקות ממושכות במים, זיהה את השניים במרחק 200 מטר מחוף גינוסר, והחזיר אותם בשלום לחוף. במזרח הכינרת, צוות ההצלה בחוף כורסי, זיהה מצוקה של בחור צעיר שהחליק ממזרון ים והחל לטבוע. המצילים זינקו לעברו ומשו אותו מהמים כשהוא תשוש, והעבירו אותו לטיפול על ידי חובש החוף, כשהוא במצב קל.

קרדיט: נחום משה, איגוד ערים כינרת

בדרום-מערב הכינרת, פעילות מהירה של מציל חוף צינברי, סייעה בהצלת אב ושני ילדים שנסחפו עם מזרון מתנפח לעומק הימה, וזאת לאחר שנכנסו למים דרך חוף לא מוכרז צפונית לחוף צינברי, בו מוצב שלט האוסר רחצה. יש לציין כי פקח רחצה של האיגוד, שערך סיור מוקדם יותר ברצועת החוף, וראה את כוונת האב והילדים, הזהיר אותם מראש מפני סכנת הכניסה למים במקום האסור לרחצה ומהיסחפות על גבי המזרון עקב הרוחות, אולם כשהפקח עזב את המקום, נכנסו האב והילדים לימה ונסחפו למים העמוקים ללא שליטה על המזרון.

ב'איגוד ערים כינרת' מפצירים בנופשים לרחוץ בחופים מוכרזים בלבד, בשעות בהן מופעלים שירותי ההצלה, לשמור על הנחיות הבטיחות בעת הכניסה למים, וכן להימנע משימוש בעזרי ציפה לרבות אבובים ומזרני ים, העלולים להיסחף לעומק הימה.

עוד מציינים באיגוד, כי למען בטיחותם של גולשים ושייטים, יש ללבוש חליפות הצלה, ולא לעבור את המצוף הצהוב בקו ה-300 מטר מהחוף, ובמידת האפשר, אף להצטייד בטלפון נייד, ולדווח על כניסתם למים לאדם נוסף השוהה בחוף, בכדי שיישאר עמם בקשר עין.

כמו כן מבקשים להשגיח השגחה פעילה על ילדים ופעוטות, בשהותם בחוף ובמים.

קיץ בטוח לכולם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here